instumentpanel

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Tobbe

instumentpanel

Inlägg av Tobbe »

Hur kan jag köpa en instumentbräda till min mini jag vill ha dom två delarna som sitter på varje sida av min mittmonterade hastighetsmätare?

Jag har kollat på några engelska sidor men dom har bara med 3 instrument för styling.



Har försökt att tillverka dom själv men det var as svårt och vart inte så shysst



mvh Tobbe
palman

Inlägg av palman »

ta en titt på mina bilder så kan du se hur jag gjorde..den var väldigt enkal att tillverk..behöver en sticksåg med ett blad för aluminium..
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Tjena Palman



Jag vill ju inte ha i aluminum jag vill ha det så orginal som möjligt alltså i svart skinn, jag försökte såga till en masonit skiva efter dom gamla men masonitet blir för hård och jag får inte i den som jag vill. Och tar jag bort lite mer på dem så lyser karossen igenom. Dom gamla som jag har haft i är ju typ i kartong eller liknande men är så himla risiga. Sedan försökte jag att göra dom utav liggunderlag som jag klippte till men jag satt i en halv dag och klippte utan att få det shysst, då tar varmluftblåsen i som är till vindrutan och då jag har en varvräknar så tar det i lite där. Jag tycker att det vart mycket invecklat för att få det ok därför tänkte jag att det kanske gick att köpa någonstans eller om någon hade sådan liggande någonstans som kanske har satt in aluminium som du har gjort.



Tack iaf



mvh Tobbe
Britax
Inlägg: 1
Blev medlem: 9 mars 2005 kl. 20:54

Inlägg av Britax »

Prova hos Mini Spares, sök på VGA4188 £11.16 inc vat

alternativt hos Newton Commercial, men smakar det så kostar det....
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Britax=



Jag hittade dom, det var inte dom som du hade hittat men jag hittade dom som jag skulle ha på den sidan, dom kostade 13pund men sedan vart det 28 pund med frakt plenty dyrt. 400 spänn för ett par pappbitar med lite tyg på.



Men tack för hjälpen utan dig hade jag inte hittat dom, kanske får kolla om någon firma i sverige kan ta hem dem så slipper man frakten
palman

Inlägg av palman »

om jag nu tänker efter mycket så har jag faktiskt såna liggandes..men var dom är vet jag inte hehe..kan titta eftr om duvill
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Palman det vore kanon om du kan titta efter kan köpa dom av dig om dom e i hyfsat skick



tack på förhand



mvh Tobbe
Skriv svar