Vilka modifieringar behöver jag göra?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
crippa75
Inlägg: 166
Blev medlem: 11 juli 2005 kl. 11:54
Ort: Stockholm, Älvsjö/Farsta/Vantör

Vilka modifieringar behöver jag göra?

Inlägg av crippa75 »

Jag har äntligen blivit med koja :D Min Mini 1000 är idag i det närmaste helt original. Planen är att kojan ska se helt original ut men jag vill trimma. Rom byggdes inte på en dag så till att börja med ska jag köpa en steg1 trimsats för att ha lite skoj medan jag sparar till en 1275:a att trimma eller varför inte en 1100 som föreslås i flera trådar. Jag tänkte sikta på ca 85-95 hk för att lådan ska hålla. Jag har lite funderingar kring vilka andra modifieringar av bilen behövs för att det ska vara någorlunda trafiksäkert? Jag inser att det behövs lite bromskraft och förstår att jag behöver bygga om till/med Cooper S bromssats från Jana, eller finns det billigare vägar att gå? Måste jag ge mig på att börja bygga om/byta fjädring? Vad händer med tempen, behöver man byta till 2-raderskylare? Nya fälgar och däck står också på önskelistan. 145x10/80 och 165x10/80 blir väl lika högt, men får 165 plats utan skärmbreddare? Ska man satsa på 4,5x10, 5x10 eller 6x10 fälgar? Jag hade tänkte att inte bredda, men hur breda fälgar får jag då på? Så där ja, det blev några frågor från en nybliven kojägare