verkstadshandbok

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

verkstadshandbok

Inlägg av bulten08 »

är det nån som vet vart man kan köpa en bra verkstadshandbok till en austin mini 1000?
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Haynes finns på mekonomen m,m kan även finnas på vissa ok stationer
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
jonasskåne

Inlägg av jonasskåne »

finns även att köpa hos dalhems i vessigebro tel 0346-20735! så får du den hemskickad!
goldmember

Re: verkstadshandbok

Inlägg av goldmember »

Finns som PickupKalle skriver på Mekonomen. Köpte min igår (Haynes) för 289 kr! Ett bra pris jämfört vad Janamotors tar (369 kr). Samt att jag fick en "Teknisk ordlista". Tog 24 timmar... :D
Senast redigerad av goldmember den 20 juli 2005 kl. 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
jonasskåne

Inlägg av jonasskåne »

Det är två skilda utgivare dom du köper från dalhems är en direkt kopierad a4 pärm av en verkstadshandbok likadan som fanns på märkesverkstäderna......... inte för jag vet vilken som är bäst......
Niobium

Verkstadshandbok

Inlägg av Niobium »

Eftersom haynes finns på nätet och ligger i england så föreslår jag att du internetshoppar, man får en "språknyckel" till på svenska om så önskas, med tanke på den starka kronan så kommer du få den billigare från http://www.haynes.co.uk inklusive frakt. MAn ska inte gå över ån efter vatten heter det som bekant... ;)
Användarens profilbild
Micke
Inlägg: 52
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 21:40
Ort: Backaby
Kontakt:

Inlägg av Micke »

Jag har köpt båda böckerna Tuning the a-series motors och verkstads handboken på akademibokhandeln som finns i nästan hela sverige det gick otroligt fort och ett trevligt bemötande.........



MVH
Micke Ågren
070-8623866

Member 1947 i MSC
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Inlägg av Cooper-74 »

Kopian som Dalhems säljer är bra!

Inget krångel med språknycklar där inte!



Engelsmännen kallar Haynes-böckerna för "HBOL" ..Haynes book of lies...

Men har man koja av modern modell dvs såna med insprutning finns väl bara Haynes alternativet..



Men borde inte BMW verkstäderna skänka bort sina ex av reparationshandböcker nu?

Finns väl ingen som servar kojan hos dom längre?
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Skriv svar