byta bakre balk

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

byta bakre balk

Inlägg av Hylsan »

Hej
Tänkte äntligen ta och fixa med min bakvagn som varit dålig en bra tid nu. Vad bör man tänka på och vad bör man byta när man endå har nere allt??? Har hört man ska kolla lite i vilken kondition svängarmen är i, ifall den glappar etc. Dessutom undrar jag om man behöver ett specialverktyg för att lossa/sätta dit dämpar-konerna.

Det är en Leyland 1000 -78 som jag är sugen på att få åka med lite i sommar.

Tacksam för svar :)

/Hylsan
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Inlägg av Hylsan »

Efter många timmar av funderande/mekande/värmande/svetsande/funderande/skruvande så är nu min bakram på plats, men den verkar lite hög därbak nu.

Är detta något som kommer sätta sig, eller har jag råkat missa något när jag monterade ihop skiten? (vi var lite stressade så det är inte helt omöjligt, men allt verkade passa :shock: )

Bild

Tacksam för tankar och idéer!

/Hylsan
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Inlägg av Litenmentuff »

Hylsan skrev:Efter många timmar av funderande/mekande/värmande/svetsande/funderande/skruvande så är nu min bakram på plats, men den verkar lite hög därbak nu.

Är detta något som kommer sätta sig, eller har jag råkat missa något när jag monterade ihop skiten? (vi var lite stressade så det är inte helt omöjligt, men allt verkade passa :shock: )

Bild

Tacksam för tankar och idéer!

/Hylsan
inget svar på din fråga men!!! :D

HÖJ DEN FRAM MED!!! OCH PÅ MED OFFROAD DÄCK så kommer du ha världens fetaste mini!! :lol: bara en tanke..
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Inlägg av Hylsan »

hahaha....jo...tänkt tanken men det är ju redan gjort :( ;)

/Hylsan
Skriv svar