Problem med Golf

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Problem med Golf

Inlägg av crowan »

Vet att detta är helt fel forum att fråga i, men jag har fått problem med min vinterbil, en golf 95:a. Har konstaterat att förgasarfoten är kass och har inhandlat en ny. Men jag lyckas inte få bort den gamla. Ser att den sitter med 4 genomgående bultar i förgasaren, men jag lyckas inte få bort plastkåpan som sitter ovanpå. Jag ser bara att den sitter med en skruv, som jag har plockat bort. Men den är inte ett dugg lös, så det måste vara något jag har missat. Eller är det bara att ta i? Man vill ju inte paja något mer...



Är det någon som känner igen problemet had jag varit ytterst tacksam för svar.
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

förgasare på en golf 95:a!!??? ojdå
palman

Inlägg av palman »

låter skumt med en förgasare på en sån ny bil
gusen
Inlägg: 69
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 09:54
Ort: Halmstad

Inlägg av gusen »

Jo det kan nog stämma,är det inte röret från luft filtret som sitter där med en skruv i mitten.Jag tror det bara är att dra bort det.Jag kan ju ha fel.
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Inlägg av crowan »

Det är ingen förgasare utan någon specialinsprutning som sitter på Golf, en insprutning som sen fördelas till alla cylindrarna. Jag vet inte mycket om det, men det ser rätt mycket ut som en förgasare.



Det är den kåpan där röret från luftfiltret går in. Det logiska borde vara att den bara ska lyftas av, men jag har våldat rejält med skruvmejsel och det känns väldigt mycket som att den sitter fast någon mer stans.
gusen
Inlägg: 69
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 09:54
Ort: Halmstad

Inlägg av gusen »

Sitter det inte typ en slang klämma i mellan också.

Jag hade en seat -97 det satt samma på den, men jag kommer inte på ricktigt hur det satt.
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

haha den här tråden har inte gett allt för tillförlitliga svar hittills...föreslår att du tar den i ett vw-forum... :lol:



men de e rätt kul o spekulera...



jag tror inte det är en förgasarmotor iallafall...
Skriv svar