går dåligt

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Tobbe

går dåligt

Inlägg av Tobbe »

Hejsan var idag och köpte ett nytt batteri till min koja eftersom det gamla var dåligt hade innan ett batteri på 43a och köpte nu ett med 55a. Jag monterade i batteriet och startade min bil och drog ut och körde en sväng bilen gick idag väldigt dåligt den var trög som tusan och ville inte varva ur ordentligt den var som om jag hade obalans i däcken hela bilen bara skakade då jag tryckte på gasen. Det har ju inte att göra med att jag bytt batteri, men den gick ju fint innan jag bytte batteri det var visserligen torrt och fint ute då. Det har nu regnat ett par dagar hos mig och jag öppnade motorhuven och det var rätt fuktigt i insugen på förgasarna och det luktade inte soppa så jag undrar bara om den är sur för att det är fuktigt ute. Är det någon som har en hint om vad det kan vara ????



Är lite rokkie så behöver all hjälp jag kan få



mvh Tobbe
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Kolla så det inte är fuktigt i fördelaren, kan jävlas om det är fuktigt där.
montanamatte

Inlägg av montanamatte »

fördelaren e inte fel att börja med, skulle det va torrt där, skulle nog jag plocka isär förgasarna o rengöra. vatten i bensin e ingen höjdare.
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Det sitter nog i fördelaren,,,plocka isär förgasaren behöver du inte göra för bilen funkade innan,har du garage till bilen så kör in den där och låt den stå,du kan ju kolla på hur grejjorna ser ut,tändstift m,m,,hur lät bilen då när du körde,,,,,,, som en gräsklippare??? :) då gick den inte på alla och då är det fukt i fördelaren
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

jo lite som en klippare kanske den lät den skorrade liksom
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Då gick den inte på alla cylindrarna,,,fukt i fördelaren eller trasigt tändstift eller kabel eller lock eller,eller eller ,,,kan vara vad som helst nästan men mest troligt fukt eller tändstift
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Skriv svar