Någon kring Timrå/Sundsvall/Söråker med koja?

Prata om vad du vill
Danielsson
Inlägg: 105
Blev medlem: 5 augusti 2007 kl. 20:39
Ort: Timrå

Någon kring Timrå/Sundsvall/Söråker med koja?

Inlägg av Danielsson »

Hej hej!

Börjar bli less på allt som är vajsing nu.

Vid inköp var min koja inte i så värst bra skick, den hade väldigt ojämn kompression osv. Sen dess har jag bytt kolvringar och donat på det mesta, och nu är den igenom besiktningen efter en massa bök men jag tycker endå inte att den går så bra.

Den svartryker blandannat då man varvar till på tomgången, säkerligen vid pådrag under körning också, sedan anar jag dessutom avgasläcka vid motorn. Sen är det något som rasslar runt/i motorn.

Eftersom jag inte har kört/åkt någon annan koja än min egen (Clubman 1000 -72) och den aldrig har varit svart på vitt felfri, så tänkte jag fråga om det finns någon bussig typ runt timrå/sundsvall/söråker (jag bor i timrå), som skulle kunna erbjuda mig en liten åktur runt kvarteret (en kort provkörning vore ju det bästa men det är aldrig roligt att lämna över nycklarna till någon man inte känner, det vet jag). Så jag kan jämföra lite skillnad i ljud (att inte glömma missljud), gång och allmän körkänsla.

Kojan bör väl inte vara något supertrimmat åbäke då jag mest vill få en bild på hur en ganska standard 998cc går vid normal brukskörning. Självklart kommer jag till dig isåfall och tar med min egen, och kan du kojor får du gärna ta en åktur i min och säga din åsikt.

Hojta till här, PM eller slå en signal; 0703678929

Tack på förhand. /Anton
Austin Mini Clubman '72
Yamaha Chappy LB50