cooper 998 skivbromsar

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

cooper 998 skivbromsar

Inlägg av bulten08 »

hej jag satt på cooper 998 skivbromsar fram på min leyland mini 1000
-77, med tvåkretsbromssytem. och nu till problemet att bakhjulen nitar före framhjulen och det är ju inte så kul. är det nån annan som vart med om detta och är det nån som vet vad man kan göra åt det. jag har lite funderingar på att sätta 2st bromsreduceringsventiler nån som har förslag på några bra billiga sådana./marcus
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Inlägg av G13B »

köp minsta bromscylindrarna tror dom har 12,7 mm borr, sedan tar du en "vanlig" trevägs bromsreducerare och gängar upp ett hål i botten sätter dit en skruv m6 el. m8 , kapar fjädern ca 2 varv, blockerar en av utgångarna, Röret från bromscylindern ska in där den stora "muttern" sitter, för att sedan gå vidare ut genom en av "sido" utgångarna. Jag har cooper s bromsar på min och hade samma problem, nu funkar det kalasfint

kolla här:

http://www.themininut.com/brakebias.php

mackan
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

nåt förslag på vad jag få tag i trevägs bromsreducerare, behöver ju ha det ganska fort det är ju snart imm. /marcus
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Inlägg av G13B »

har du inte någon "gammel" så det finns ju "riktiga" att köpa wilwood etc. kostar inte många kronor från 500:- tror jag, kolla med dalhems tex

mackan
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

satte på 12.7mm hjulcylinder nu och nu kan man säga att det bromsar lika mycket fram som bak det får vara så tills efter imm och jag är även intresserad av andra ideer på hur ni har löst det och även regulatorer från andra bilmärken. tack för hjälpen G13B/marcus
Skriv svar