Glapp i hjullagrena
Glapp i hjullagrena
Tjena,
Jag har en Austin 1100 1965, som har glapp i ena framhjulslagret. Har bytt lagret enligt konstens alla regler men glappet finns kvar. Någon som har en ide om vad det kan vara?
Svenne
Jag har en Austin 1100 1965, som har glapp i ena framhjulslagret. Har bytt lagret enligt konstens alla regler men glappet finns kvar. Någon som har en ide om vad det kan vara?
Svenne
-
- Inlägg: 327
- Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
- Ort: Krokom
är d koniska eller vanliga kullager?
på dom äldre lagertyperna följde d med en distansring som
skulle ligga mellan innre och yttre lager.
men på senare lagertyper var denna "spacerring" innbyggd.
kolla vilken lagertyp du har
på dom äldre lagertyperna följde d med en distansring som
skulle ligga mellan innre och yttre lager.
men på senare lagertyper var denna "spacerring" innbyggd.
kolla vilken lagertyp du har
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
-
- Inlägg: 327
- Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
- Ort: Krokom
Lagrena är köpta på Bodins. Dom är rätt. Det är inga glappa leder heller.
Det är ett glapp i axeln, man känner det om man håller i drivknuten. Lagrena är nya dom borde inte glappa. Nästan så man skulle kunna misstänka att axeln inte tajtar mot lagret eller att lagret inte tajtar mot axelflänsen, men lagret är draget hårt. Konstigt är det. Nån som vet vad axeln ska ha för diameter? Det är exakt samma glapp som det var INNAN jag bytte lager. Så lagerbytet har inte gjort någon nytta.
Det är ett glapp i axeln, man känner det om man håller i drivknuten. Lagrena är nya dom borde inte glappa. Nästan så man skulle kunna misstänka att axeln inte tajtar mot lagret eller att lagret inte tajtar mot axelflänsen, men lagret är draget hårt. Konstigt är det. Nån som vet vad axeln ska ha för diameter? Det är exakt samma glapp som det var INNAN jag bytte lager. Så lagerbytet har inte gjort någon nytta.
satt inre lagerbanan fast i hubben eller kunde du trycka dit den med fingrarna ?. så fall kan hubben va kass inte alls ovanligt när det gått hårt på bana eller i rally.
Kan även va drive flange (navet) som är slitet.
Kan även va drive flange (navet) som är slitet.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
När jag bytte lager fick jag knacka bort lagerbanan ur hubben, detsamma när den skulle dit. När jag ska montera hubben på axeln så går den att skjuta på för hand. När du säger att navet kan vara slitet vad menar du då? Är det den delen som bromsskivan sitter ihop med som du kallar navet eller den delen som du trycker fast hubben på?
-
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
- Ort: kävlinge