Någon som vet vad detta är?!

Allt som har med elektronik att göra.
anderdahl

Någon som vet vad detta är?!

Inlägg av anderdahl »

Har en strömbrytare som jag inte lyckas lista ut vad den är till för :oops:

Hon jag köpte den av vet inte heller.... Den är liten, grå, har en liten kontroll lampa över sig och sitter vid dörrstolpen inder instrument brädan vänster fram. Har försökt å föllja kablarna å dom verkar sluta lite här och var ute i motorrummet?!

Fick med en låda med strålkastartorkare å kan tänka mig att dom kasnke är till det?!

Vore kul å veta innan man sliter ur dom :wink:

//Andreas
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: Någon som vet vad detta är?!

Inlägg av Ubba »

anderdahl skrev:Har en strömbrytare som jag inte lyckas lista ut vad den är till för :oops:

Hon jag köpte den av vet inte heller.... Den är liten, grå, har en liten kontroll lampa över sig och sitter vid dörrstolpen inder instrument brädan vänster fram. Har försökt å föllja kablarna å dom verkar sluta lite här och var ute i motorrummet?!

Fick med en låda med strålkastartorkare å kan tänka mig att dom kasnke är till det?!

Vore kul å veta innan man sliter ur dom :wink:

//Andreas
Rätta mig om jag har fel men är det inte någon varningslampa för bromsfel? :?: :roll:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Per Eklund
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 12:26
Ort: Åseda

Inlägg av Per Eklund »

den bromslampan sitter ju i mitten av instrumentpanelen...

men kan det inte vara någon till/av till extralysen eller nått sådant som dom möjligen tagit bort?

kan inte tänka mej att den ska sitta där orginal...

//Per
Användarens profilbild
Pelle
Inlägg: 89
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 12:28
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Pelle »

Jag e nästan helt säker på att det är en lampa för bromsfel.



När den lyser är det ofta försent. :wink:
Användarens profilbild
Peder
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 22:16
Ort: Malmö

Inlägg av Peder »

Jag har en strömbrytare till dimljusen precis där på min -89. Sitter den

i en extrapanel för 3 st strömbrytare men två av dom är blanka?



Är det en av/på -brytare som vanligt? (Om någon skulle fått för sig att flytta bromsvarningsbrytaren så har den som jämförelse inget stabilt "på"-läge utan fjädrar tillbaks till "av" efter att man tryckt på den)



Ingen chans på en bild av den?
jonaskellander

Inlägg av jonaskellander »

Pelle skrev:Jag e nästan helt säker på att det är en lampa för bromsfel.



När den lyser är det ofta försent. :wink:


Jag håller med.
anderdahl

Inlägg av anderdahl »

Tack för förslagen! Kanske har nåt med bromsvarningen å göra... Det är en grå återfjädrande brytare med en liten lampa i. Och ovanför den sitter det en svart rund knapp?! Ibland när man trycker på den grå så lyser lampan i den men inget mer händer... Hur ska den här bromsvarningslampan funka då??

MVH Andreas
Användarens profilbild
kerguelair
Inlägg: 385
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 22:21
Ort: Värmdö

footwell light

Inlägg av kerguelair »

Errrr....näääää...min är kopplad till takbelysningen.... jag tror faktiskt det är en

"footwell" lampa. Alltså belyser den helt enkelt dörrinsteget. Bromsvarningslampan sitter i hastighetsmätaren och sladdarna till den går ju direkt till bromsrören.

Foowell lampan hittade jag i Haynes sidan 12.10 (dock ingen bild) :idea:
jonaskellander

Inlägg av jonaskellander »

På min mini 1000 från 74 går kablaget från bromsrör till testlampan på A-stolpen. Denna förbinds även med taklampan genom en + kabel. Funktionen hos enheten på min är att den runda knappen kontrollerar man att glödlampan fungerar, medan den återfjädrande knappen med rött ljussken varnar för lågt tryck i bromssystemet. finns säkert flera varianter.
anderdahl

Inlägg av anderdahl »

Nu har jag mätt kablarna å dom går till bromsvarningskontakten... Så nu var det löst :o Men den verkar inte funka som den ska dock men jag har ju got tom tid i vinter.

Tack för alla fina förslag

//Andreas
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

anderdahl skrev:Nu har jag mätt kablarna å dom går till bromsvarningskontakten... Så nu var det löst :o Men den verkar inte funka som den ska dock men jag har ju got tom tid i vinter.

Tack för alla fina förslag

//Andreas
Jippie, jag hade rätt! :D Vad vann jag? :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Skriv svar