Totalrenovering Clubman 1972

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
HerrSlentrian
Inlägg: 267
Blev medlem: 15 december 2011 kl. 10:51
Ort: Nyköping

Totalrenovering Clubman 1972

Inlägg av HerrSlentrian »

Äntligen har man tagit dem första tagen med bilen.
Rivit ut sätena och tagit bort dörrarna monterat bort bältena. Mjukstart med andra ord, men har redan upptäckt div fullagningar. Blir intressant att se hur mycket plåtjobb det blir, men ser ut som att hela fronten förrutom ytterskärmarna måste få sig en omgång. Och golvet i skuffen måste bytas, sen återstår ju att se hur resten mår. Så blir ju en lång höst och vinter nu. Men återstår ju mycket att göra hemma och på kolonilotten. Så blir väl lite sparsamt med uppdateringar såhär i början.

Bild

Skickat från min HTC EVO 3D X515m via Tapatalk 2
Austin Clubman MKIII (1972)
Användarens profilbild
HerrSlentrian
Inlägg: 267
Blev medlem: 15 december 2011 kl. 10:51
Ort: Nyköping

Re: Sv: Totalrenovering Clubman 1972

Inlägg av HerrSlentrian »

Har ju självklart hunnit köpa på mig lite grejor.

Bild

Bild

Skickat från min HTC EVO 3D X515m via Tapatalk 2
Austin Clubman MKIII (1972)
Användarens profilbild
HerrSlentrian
Inlägg: 267
Blev medlem: 15 december 2011 kl. 10:51
Ort: Nyköping

Re: Sv: Totalrenovering Clubman 1972

Inlägg av HerrSlentrian »

Då har man börjat inse att det är dags att det händer något med bilen, så nu har jag varit ute i garaget och förberett att motorn ska lyftas ur. Delat på struten och diffhuset, och lossat alla motorfästen och Delat på knutkorset eller vad det heter. Imorgon hämtar jag en motorlyft hos en kompis och på torsdag åker motorn ur. Sen är det bara resten kvar...

Skickat från min HD2 via Tapatalk 2
Austin Clubman MKIII (1972)
Användarens profilbild
HerrSlentrian
Inlägg: 267
Blev medlem: 15 december 2011 kl. 10:51
Ort: Nyköping

Re: Totalrenovering Clubman 1972

Inlägg av HerrSlentrian »

Så var motorn ur
motorn fortf i
motorn fortf i
motorn ur,det gick fort...
motorn ur,det gick fort...
skitig så in i h***ete
skitig så in i h***ete
Austin Clubman MKIII (1972)
Användarens profilbild
HerrSlentrian
Inlägg: 267
Blev medlem: 15 december 2011 kl. 10:51
Ort: Nyköping

Totalrenovering Clubman 1972

Inlägg av HerrSlentrian »

Och upp i motorstativet
Vart ju rätt bra ändå. Stativet är ett hopplock av div delar som fanns till hands.
Vart ju rätt bra ändå. Stativet är ett hopplock av div delar som fanns till hands.
Och plattan vart ju rätt skaplig den också. Tror att balansen blir rätt bra när kopplingskåpan och växellådan plockas av.
Och plattan vart ju rätt skaplig den också. Tror att balansen blir rätt bra när kopplingskåpan och växellådan plockas av.
motorn ska plockas ner och borras upp till 1046cc och veven och stakarna ska också bearbetas en del.
så man kan väl säga att det har blivit lite ändringar i agendan.... 1275an får vänta på sin tur.

I övrigt så har projektet stått stilla tills nu, men nu har jag gett mig f'**n på att åka ut till garaget minst 1-2ggr i veckan.
Den SKA ut till nästa vår och så är det med den saken!
Austin Clubman MKIII (1972)
Användarens profilbild
HerrSlentrian
Inlägg: 267
Blev medlem: 15 december 2011 kl. 10:51
Ort: Nyköping

Totalrenovering Clubman 1972

Inlägg av HerrSlentrian »

Den här blåa clubmanen blir ståendes tills jag är färdig med mitt andra projekt så för att det inte ska bli för bökigt och stökigt så startar jag en ny tråd med den andra clubmanen så nya planer för den blå kommer upp när det har tänkts igenom ordentligt.
Austin Clubman MKIII (1972)
Skriv svar