Köpa golv,skärmar,front mm vem har bäst kvalite? "KÖPT"

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
Cooper MK II
Inlägg: 157
Blev medlem: 27 juni 2012 kl. 08:25
Ort: Hampetorp

Köpa golv,skärmar,front mm vem har bäst kvalite? "KÖPT"

Inlägg av Cooper MK II »

Behöver byta hela golvet samt 1 skärm ,front, insida på skärm, batterilåda mm., till MK II.
Var rekomenderar ni att man får bäst passform samt kvalite, tacksam för hjälp.
Tack på förhand
Thomas
Senast redigerad av Cooper MK II den 20 september 2012 kl. 06:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: Köpa golv,skärmar,front mm vem har bäst kvalite?

Inlägg av Drutten »

Hej

Jag har köpt originalplåt från England. (moss, somerford, minispares, minisport).
Jag använde olika firmor då alla inte har alla plåtar hemma och det lönar sig att jämföra priser dem emellan. Jag köpte nån plåt från Jana men jag tror han har ekonomiplåten hos sig. Sen är det mkt dyrare att köpa dem i sverige.

Jag har bytt större delen av karossen så det har varit lättare att passa ihop delarna om de är original.

Golvet kanske går rätt bra med ekonomi, dock ska man kanske satsa på original på dörrstolpar och annat där det är viktigt med mer precision.

Lycka till!!!
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Användarens profilbild
Cooper MK II
Inlägg: 157
Blev medlem: 27 juni 2012 kl. 08:25
Ort: Hampetorp

Re: Köpa golv,skärmar,front mm vem har bäst kvalite?

Inlägg av Cooper MK II »

Tack Drutten, är såååå imponerad av ditt jobb med din Koja.
Förstår inte vilken energi du har med allt.Sköta barn hemmet gubben och flytta samt göra detta enorma arbete samtidig.
Du ska ha den största ELOGE för det, Vore fint om någon skulle tänka sig att göra en bok om dina bravader, kanske du själv eller någon annan. Tack för att du finns som inspiration.

Varma hälsningar,

Thlomas karlsson
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Köpa golv,skärmar,front mm vem har bäst kvalite?

Inlägg av RAINIER »

Det finns ingen bättre kvalitet och passform än hos M-Machine (f.d. Mini Machine). Jag har köpt all plåt därifrån till mitt projekt och är väldigt nöjd. Priserna är minst lika bra som alla andra och de har verkligen allt från 1960 till 2000.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Användarens profilbild
Cooper MK II
Inlägg: 157
Blev medlem: 27 juni 2012 kl. 08:25
Ort: Hampetorp

Re: Köpa golv,skärmar,front mm vem har bäst kvalite?

Inlägg av Cooper MK II »

RAINIER skrev:Det finns ingen bättre kvalitet och passform än hos M-Machine (f.d. Mini Machine). Jag har köpt all plåt därifrån till mitt projekt och är väldigt nöjd. Priserna är minst lika bra som alla andra och de har verkligen allt från 1960 till 2000.
Tack för tipsen, nu är det bara att bestämma sig. :D
Thomas
Skriv svar