Sälja bil till England.

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
MiniBrorsson
Inlägg: 31
Blev medlem: 22 maj 2011 kl. 16:28
Ort: Ragunda

Sälja bil till England.

Inlägg av MiniBrorsson »

Hej.

Förra veckan la jag ut min ena koja på blocket. En 71a clubman saloon. Och för nån dag sen fick jag mejl från en kvinna som skrev att hon va intresserad av att köpa den och frakta den till England. Hon skriver på engelska så jag antar att hon bor där. Så min fråga är om ni tror det är bökigt och omständigt att sälja dit? En del jag pratat med säger att det är mycke "lurendrejerier" med sånna affärer.
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Sälja bil till England.

Inlägg av minijanne »

Det finns ingen vettig människa i England som köper en hundkoja från Sverige utan att ha nåt lurt i bagaget!!! Luktar lurendrejeri lång väg!!!
Användarens profilbild
MiniBrorsson
Inlägg: 31
Blev medlem: 22 maj 2011 kl. 16:28
Ort: Ragunda

Sälja bil till England.

Inlägg av MiniBrorsson »

Det va min första tanke också. Må ju finnas tillräckligt av dom där. :p
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Sälja bil till England.

Inlägg av Ola »

Krängde en bubbla till England för några år sedan, gick hur smidigt som helst. Han för betalde och en vecka senare kom eurotransport och hämtade den..
Men ringer inte köparen tar jag inte det seriöst. Kommer alltid flera sånna mail när man annonserar på blocket..
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: Sälja bil till England.

Inlägg av silverbullet 96 »

I am sure it is a scam! I bet they write that eh price is ok and that they will arrange transportation?

I have had this type of mail before, once on my mates beetle and i actually got one on Sunday for my Audi Quattro.
Användarens profilbild
MiniBrorsson
Inlägg: 31
Blev medlem: 22 maj 2011 kl. 16:28
Ort: Ragunda

Sälja bil till England.

Inlägg av MiniBrorsson »

Har nu pratat med personen i fråga och det verkar seriöst iaf. Och eftersom jag aldrig såkt nån bil till utlandet förrut såtänkte jag höra med er om ni vet hur det går till med papperna och register och dylikt. Förutom att få betalt och få iväg bilen. Vad behöver jag göra? Antar att en del saker inte går per automatik :p
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.
Inlägg: 446
Blev medlem: 29 augusti 2010 kl. 20:31
Ort: Lund

Re: Sälja bil till England.

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Jag vet två personer som sålt fordon till utlandet, och blivit lurade. Från början så verkade det bra med rätt frågor osv.
Handpeng betalades och när fordonet skicksdes så betalades halva köpsumman, resterande skulle betalas när fordonet levererades till den nya ägaren. Gissa om det kom några pengar. Kom aldrig en krona.
Alla är inte ute för att luras, men se till att du får alla pengar för affären innan du skickar iväg din bil.

Hälsningar
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Användarens profilbild
MiniBrorsson
Inlägg: 31
Blev medlem: 22 maj 2011 kl. 16:28
Ort: Ragunda

Sälja bil till England.

Inlägg av MiniBrorsson »

Ok det vart inget med den affären iaf. Efter några mer mejl och sånt så började varningsklockorna ringa. Sen googlade jag lite och massor och massor av scamwarnings kom upp. Tur man inte va så korkad iaf. :-) dom skulle iaf använda sig av ett shipping company som hette Asped Express och läste mejl från dom och då började varningsklockorna. Så är det med det :-)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Sälja bil till England.

Inlägg av minitokig »

sälja koja eller soffa till england?
Resultatet riskerar att bli samma, läs artikeln :
http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/be ... lyttstress



.
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Sälja bil till England.

Inlägg av Crona »

Hur blåögd får man vara :shock: :shock:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Skriv svar