Svängarms problem

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
lindmark
Inlägg: 43
Blev medlem: 24 december 2011 kl. 06:30
Ort: Eskilstuna

Svängarms problem

Inlägg av lindmark »

Hej!

Igår blev det dags att börja skruva ihop framvagn o bakvagn men det gick åt helvete :P.


När jag rev bilen så visade sig det att bakvagnen var rostskadad i balkarna så köpte en bättre beg av garage grannen som åkte in på blästring & pulverlack. Då vagnen har gått race var det flera bulthål som var utbytta mot nya gäng osv men alla är hela.

Problemet som uppstod efter jag hade monterat ena sidan (som inte heller var så kul att lina upp bulthålen med fästet) var att hur jag än gjorde så sticker sving armen ut för långt mot utsidan, ca 4mm vilket gör att jag inte får ihop andra sidan.

Kan det vara så att det är olika tjocklekar på brickorna och att jag då lyckats ta 2st lika brickor på ena sväng armen eller finns det något annat som ni råkat ut för som kan påverka bredden :p. Verkar helt galet men får verkligen inte ihop det.

/M
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Svängarms problem

Inlägg av Crona »

lindmark skrev:Kan det vara så att det är olika tjocklekar på brickorna och att jag då lyckats ta 2st lika brickor på ena sväng armen eller finns det något annat som ni råkat ut för som kan påverka bredden :p. Verkar helt galet men får verkligen inte ihop det./M
Låter som du har en bricka fel, den motsvarar ungefär vad som diffar, har för mig att det finns olika storlekar på hålen i brickorna ytter/inner brickan men inte hundra säker.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Svängarms problem

Inlägg av RAINIER »

Kring brickorna sitter en gummiring. När den ramlar av och ligger framgör brickan, då kommer bärarmen ut ungefär 4mm. Kolla om gummiringen sitter på plats på insidan.
Modern cars are nothing but visual pollution !
BOA
Inlägg: 71
Blev medlem: 21 november 2004 kl. 10:45
Ort: Eskilstuna

Re: Svängarms problem

Inlägg av BOA »

Hej Lindmark

Jag har alla delar ligger löst just nu.
Vi kan hjälpas åt och mäta och jämföra delarna

Du har PM

/ BOA
Skriv svar