El schema clubman

Allt som har med elektronik att göra.
lindmark
Inlägg: 43
Blev medlem: 24 december 2011 kl. 06:30
Ort: Eskilstuna

El schema clubman

Inlägg av lindmark »

Hej!
Är det någon som har ett bra elschema på till en clubman från 1974, tänkte lägga lite tid på att göra ett ny stam nu när jag ändå har rivit bilen i molekyler. Känns tråkigt att lägga 1500 på ett nytt när man kan få det exakt som man vill i rätt strumpa direkt.

Dröm schemat är om det både finns schema + längderna.

/M
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: El schema clubman

Inlägg av Edimus »

Jag tycker inte 1500spänn är mycket för ett ledningsnät. Men nu till din fråga.
Jag har inte sett något elschema som visar längden på kablarna. Jag hade dock i ert fall(om jag inte vill köpa nytt), då hade jag skruvat upp mitt gamla nät på en spånskiva. Börja med stammen i mitten och låt det förgrenas ut, typ som ett fiskskelett. Skruva vid förgreningarna, det skall hållas på plats men ändå tilllåta dej att jobba med det. När du fått upp det på skivan så blottar du kablarna(ta bort tejpensom sitter runt kablaget).
Då ser du färger och längd på kablarna, då är det bara att dra nytt på/i det gamla ledningsnätet på spånskivan.

//Lars
Less is more
lindmark
Inlägg: 43
Blev medlem: 24 december 2011 kl. 06:30
Ort: Eskilstuna

Re: El schema clubman

Inlägg av lindmark »

Tack Lars för tipen gällande kopiera gamla på skiva.

Håller med om att 1500 inte är dyrt vill däremot modifiera det och dra allt kablage invändigt istället för att stammen kommer ut på flera ställen i motorutrymmet och då kändes det lättare att göra ett själv.
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: El schema clubman

Inlägg av Edimus »

Lycka till :!: :wink:
Less is more
Skriv svar