Sida 1 av 1

Kammdrev

Postat: 4 oktober 2005 kl. 14:45
av gusen
Är det dubbelt kammdrev orginal på en 1275a?

Postat: 5 oktober 2005 kl. 16:07
av Pelle
Nej, inte vad jag vet men dom flesta sätter duplexkedja när dom byter den.

Postat: 5 oktober 2005 kl. 18:09
av palman
tjoo..nä det är inte dubbla camdrev orginal:)..men dom sätter dom på lite trimmade kojjorna..

Postat: 5 oktober 2005 kl. 18:41
av tallefjanten
jo det finns d!

bmc mg 1275 motorn på 72 hk

har duplex orginal från fabrik.

+ cooper S 1275 motorn.

dom andra 1275 motorerna som satt i austin/morris 1300

och austin allegro har däremot singelkedja/kamdrev

Postat: 6 oktober 2005 kl. 10:42
av gusen
Han som jag köpte bilen av sa att motorn va i ordning gjord, men oljan rinner ju som sagt rakt i genom så jag började plocka ner motorn,och då upptäckte jag att det satt dubbel drev.

Min motor heter 12G 1279 är det någon som kan hjälpa mig att säga vad det är för modell.Jag har fått för mig att det är en 1275 GT.



Mvh Mikael

Postat: 6 oktober 2005 kl. 12:48
av pickupkalle
Har du verkligen skrivit rätt motornr nu??? jag har då alldrig hört talasom nån som heter så,,1275 gt börjar på 12h

Postat: 6 oktober 2005 kl. 13:07
av Babas
du har nog skrivigt nummret från din topp. har för mig att du itne hade nån bricka med motornummret på när vi va och grillade.

Postat: 6 oktober 2005 kl. 13:39
av gusen
Du har rätt att jag inte har någon bricka med nr på.

Är det inte det nr som är på bak sidan av blocket?

Topp nr är 12G 940

Postat: 6 oktober 2005 kl. 14:30
av Per_cooper
Nummeret på baksidan av blocket är gjutnummeret det kan man tyväär inte läsa ut så mycket av bara at det är en 1275cc , för att veta mer så måste man ha motornummret som satt på brickan som saknas.

Postat: 6 oktober 2005 kl. 14:38
av gusen
Ja ha!

Hur fåglarna ska man kunna ta reda på det då?

Jag sökte på google det kom fram att det A block men det viste jag ju.

Vad behöver man mer veta om man ska beställa grejer?

Postat: 6 oktober 2005 kl. 15:09
av gusen
Nu ha jag rotat i lite lådor och hittat inte mindre än fyra olika nr.

Kan det vara S20D-19718A

Skyltarna jag hittade är i och för sig för stora för att ha suttit på motorn.

Postat: 6 oktober 2005 kl. 15:20
av pickupkalle
behöver du veta mer än att det är en 1275,lättaste sättet att skilja en A från en A+,,kolla på fästet till fördelaren,klämring = A är det en klyka,gaffel=A+ sen finns det ju fler sätt att skilja dom åt men dom sätten får nån annan skriva :)