Ventilerat eller tätt tanklock?
Ventilerat eller tätt tanklock?
Vad ska man egentligen ha? Vad är bäst och till vilket syfte?
Re: Ventilerat eller tätt tanklock?
OM! du har luftning på tanken så borde det vara bättre med tätt tanklock annars ventilerat lock..... Måste vara luftning på nått sätt iaf.
MINI 1000 -70
Quad VLS
MERCEDES 270 cdi
GSX 1100 -82
Quad VLS
MERCEDES 270 cdi
GSX 1100 -82
Re: Ventilerat eller tätt tanklock?
hmm... jag har nog en luftslang direkt på tanken... Men det blir alltså risk för för lite motstånd om det blir alltför "luftigt"? Är det det som är grejen?E.T. skrev:OM! du har luftning på tanken så borde det vara bättre med tätt tanklock annars ventilerat lock..... Måste vara luftning på nått sätt iaf.
Re: Ventilerat eller tätt tanklock?
Motstånd? nja... Luftningen har mest med att göra att man inte suger ihop tanken när motorn är igång. I stora drag så att säga... Du suger inte direkt ihop en tank till en koja men till slut är det någonstans de "håller" imot.... Luftning finns på allt med bränsletank skulle man kunna säga kanske.....
MINI 1000 -70
Quad VLS
MERCEDES 270 cdi
GSX 1100 -82
Quad VLS
MERCEDES 270 cdi
GSX 1100 -82
Re: Ventilerat eller tätt tanklock?
Mini:s utan ventilationsslang på tanken (>70) ska ha ett ventilerat lock.
Mini:s med venstilationsslang (70-91) OCH SPI/MPI ska ha ett oventilerat lock.
Mini:s med venstilationsslang (70-91) OCH SPI/MPI ska ha ett oventilerat lock.
Modern cars are nothing but visual pollution !