Austin Mini 1275 Gt -75

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Edimus »

Det var tur att barnen inte ville sova igår kväll, får ju också beställa ett motorstbiliserings stag, nästan glömt bort den. Denna egentillverkade saken får mej att skratta :lol: :lol:
Bild

Så nu sitter jag i skrivande stund och skriver ner beställningen till minispears, tomten får ha en extra släde på kopplad.

//L
Less is more
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Edimus »

I väntan på min order från minispears, så har jag justerat bagageluckan. Vilken skillnad :!:
Tidigare ägare hade limmat den på karossen, och bagageluckan låg väldigt långt in i karossen. Men nu har jag monterat den rätt på luckan.(hittade rätta clipsen i en påse i bilen)
Nu är det som det skall, trodde det var en bagagelucka från någon annan bil först. Men nu är det bara bra :)

//Lars
Less is more
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Edimus »

Då har man skrapat undersidan av golvet ett par dagar, puhua vad det var tungt och tråkigt. Hittade mycket ytrost mot bakre delen av golvet, på en engelsk bil.... Men detta är nu åtgärdat idag, har just rost stoppat och grundat. Lacka golv får bli i morgon, det är skaplig dimma i garaget just nu. :)
Ser redan fram emot sommarens sköna körningar.

//Lars
Less is more
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Edimus »

Idag kom tomten, men han sa inte "Ho Ho Ho,finns det några snälla ....". Men det gör inget, han sa bara "jag har 2 paket till dej" och det fick mej att bli glad. Men lyckan trubbades ner lite, ena skärmbreddaren var trasig samt mitt blikersglas. Om jag kontaktar MiniSpares fixar dom nya saker då? eller gör dom inte det bara för vi är utanför Englands gränser?

Bild
Bild
Bild

Hör gärna av er om det är någon ide att kontakta MiniSpears angånde mina trasiga saker.

//Lars
Senast redigerad av Edimus den 21 december 2011 kl. 10:33, redigerad totalt 1 gånger.
Less is more
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av heemini »

Kan nästan garantera dig att de byter ut sakerna omgående. Men de vill nog veta om paketet var skadat när du tog emot det. Maila Ivan Rioux [ivan@minispares.com] och bifoga en bild.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Edimus »

Har mailat Ivan nu.
Less is more
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av minijanne »

ABSOLUT! Jag fick en generator där plastkåpan var sprucken - dom skickade en ny direkt!
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av minijanne »

Not. Det heter Mini SPARES - inte MiniSpears
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Edimus »

minijanne skrev:Not. Det heter Mini SPARES - inte MiniSpears

:oops: :oops: :oops: sorry :oops: :oops:
Less is more
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Edimus »

Det vart en bra dag idag :D

Jag har mailat Ivan på Minispares med bilder och text om det som var trasigt. Fick inget svar, men tänkte att det har med jultiderna att göra. Så helt oväntat idag så ringer en budkille på dörren precis när jag är på väg ut till garaget, och han levererar det jag reklamerat. Helt otroligt vilken kundservice dom har på minispares, lär ju handla där igen.(Otroligt nöjd)

I garaget monterar jag ut inredningen i bilen, skall sätta dit ljuddämpningsmattor på golvet. Man börjar ju bli till åren och vill ha lite bekvämare när man skall åka till ingen stans. Det var ju inte att "bara" trycka dit dom. Det vart ett smutsigt penselmålat innergolv, så fram med slipen och slipa ner till jämnare yta(för att lacka senare). Och vad hittar man då!, jo jag hittade Id.nr i golvet, och det stämde överens med mina papper på bilen. Tycker det är skönt att veta :D

Bild
Less is more
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av heemini »

Kul att det fungerade! Och att du hittade chassienumret var ju en bra bonus! Täck inte över det med nå'n ljuddämpningsmatta bara :D
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Edimus »

Tror det är på tiden att jag skriver något...

Jo, jag har allt varit i garaget under julhelgen. Dock inte så mycket som man själv vill. Idag bytte jag gummibussningarna till växelspakshuset. Och kan det krångla, så gör det det. Ena gummit gick av och kvar i golvet satt ena halvan.(mutter,pinnbult och plåtbrickan)
Detta var inte helt lätt att få loss när man är själv, och när muttern inte går lätt i gängorna.
Bild

Men det var på tiden att dom byttes, det var en skillnad som dag o natt att växla efteråt.

//Lars
Less is more
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Edimus »

Okej!

Det har varit en tuff början på detta året, önskar att vår familj slipper sjukdommar resten av året nu. Men det hör ju inte egentligen hit, det som hör hit är att jag fått en heldag i garaget. Måste vara den skönaste känslan när man inte kunnat gå ut å :meck: på 2 månader.
Så idag har man tråcklat ut motor/låda, lådan läcker så mycket olja. Otroligt mycket olja, vill ju inte ha det på garageuppfarten. Om bilen kommer ut i i april eller juli spel ingen roll för mej. En liten bild på Clubben.
Bild

//Lars
Less is more
Mr_Maxi
Inlägg: 54
Blev medlem: 17 februari 2012 kl. 19:55
Ort: Degerfors

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Mr_Maxi »

Hej!

Roligt när det går framåt...

Kan notera att mitt maxiprojekt var väldigt lindrigt...

Är det 1275 GT och Clubman som delar framblinkers med maximodellerna?

Hälsn Jan
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: Austin Mini 1275 Gt -75

Inlägg av Edimus »

Ingen aning Mr Maxi. Ställ frågan på forumet "Ordet fritt", så får ni nog den hjälp ni behöver.

//Lars
Less is more
Skriv svar