Minililte, Miniator och Minilight

Däck och fälgdiskussion
Användarens profilbild
crippa75
Inlägg: 166
Blev medlem: 11 juli 2005 kl. 11:54
Ort: Stockholm, Älvsjö/Farsta/Vantör

Minililte, Miniator och Minilight

Inlägg av crippa75 »

Jag är på jakt efter däck och fälgar. Jag känner mig lite vilsen när det gäller Minilite, Miniator och Minilight. Minilite är 60-tals originalet (fast på den tiden i magnesium). Hur mycket skiljer sig Miniator och Minilight från Minilite?



Om det inte är så stor skillnad blir man ju frestad att köpa Minilights från Midland Wheel Supplies. Det känns väl helt ok med 4 Yokis A008 och fälgar för 300 pund plus frakt. Någon som handlat från Midland Wheel Supplies och kan berätta vad frakten är? Jag såg någon tråd som sa 60 pund. Stämmer det?



Om man pyntar 50 pund till så får man Yokohama A032R :-) Är det en vettig uppgradering? Får man åka med dem på gatan i Sverige? Vore fräckt!



När jag ändå passar på att fråga slänger jag ut en fråga till. Jag har inga skärmbreddare på min koja och vill inte sätta på några heller. Hur breda fälgar och däck kan jag ha utan att däcken sticker ut utan skärmbreddare?

Jag antar att det funkar med 4,5x10 med 165/70x10

Men funkar även 5x10 med 165/70x10?

(jag har hört lite olika bud, dn del hävdar att 4,5x10 med 145/80x10 är max och andra säger att 5x10 med 165/70x10 funkar)

Alla synpunkter och kommentarer är välkomna!
mongoose

Inlägg av mongoose »

Du kan kolla ditt PM angående Minilite-fälgar som kommer att finnas dig tillhanda! /Mongoose
austin65

Inlägg av austin65 »

Jag har en uppsättning med 5x10" 165/70 och det är inga som helst problem. Funkar fint utan breddare anser jag samt bilprovningen.
Användarens profilbild
crippa75
Inlägg: 166
Blev medlem: 11 juli 2005 kl. 11:54
Ort: Stockholm, Älvsjö/Farsta/Vantör

Breddar inåt och utåt

Inlägg av crippa75 »

Det låter ju bra att du får igenom besiktningen med 5x10 :-). Olika fälgar breddar väl olika mycket inåt och utåt.

austin65 - Vad har du för märke på dina fälgar?
austin65

Inlägg av austin65 »

jo det stämmer ju det där med hur dom breddar. har faktiskt ingen aning om vad det är för fälgar. skulle kunna maila en bild på dom.
Skriv svar