Vet någon nåt om denna "skumma" kombi??

Visa upp din bil och läs om andras projekt
peli1968

Vet någon nåt om denna "skumma" kombi??

Inlägg av peli1968 »

På Mini seven club finns bilder på ett "skogsvrak" under bilderna från vårmönstringen i Östhammar 2003. Är det någon som vet nåt om den bilen? Bilen verkar på en bild vara skarvad straxt bakom framsätena? Saken är den att jag fått överta "liket" för ett handslag men undrar om det är värt besväret ifall bilen är ett hopplock av olika bilar....?http://www.minisevenclub.com/index2.html
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Bild

8)
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Svårt att se på bilden hur den egentligen ser ut men det e ju mkt mkt jobb på den sen tror jag inte det fanns sånna dörrar på combisarna men dom som vet får rätta mig om jag har fel,sen så ser den ju ut som en tik som sitter och pissar kan ju va bilden som ljuger men jag tycker den ser ut som om den niger i bakkant där du säger att den är skarvad,om den e billig och du inte tänker göra iordning den så kan man ju alltid skrota ner den och sälja delarna från den och rädda nån annan mini i nöd,så det här var vad jag tycker!!! :)
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
peli1968

skum minikombi

Inlägg av peli1968 »

Jag vet inte om du kollade in bilden där en kille kollar in i kojan och tycker den ser skarvad ut? Vad jag undrar är om det såg så här skarvat ut orginal eller om den verkligen är det? Jag tyckte för övrigt också att det såg ut som bilen neg i ett hörn, men i verkligheten ser man inget av det (som tur är?). Däremot är det ju helt klart mycket jobb då nästan allt saknas förutom motor och låda (automat, men manuell i papprena). Dock är den förvånansvärt schysst i plåten för att ha bott i en skogsbacke utan rutor några år. Tanken är att blästra av den så man får se om det går att rädda den, annars blir det organdonation.....
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Skära ner och sälja delarna???? :evil:



SPARA och RENOVERA!!



Bild



Det är ju ngn som lagt en massa jobb på den genom att byta ut ramen runt dörrarna fram. Taket är ju original och om jag inte mins fel så var väl golvet original också? Kul objekt!!



Lycka till med renoveringen! Hoppas att vi får se den på ngn träff i Uppsala framöver!!
peli1968

skum koja kombi

Inlägg av peli1968 »

Ja renovering är det som står på agendan. Är det bara ramen runt dörrarna man bytt för att man ville ha Mk3 dörrar? I så fall borde det ju vara fullt möjligt att byta tillbaks till Mk1 igen.... eller? Skärmarna fram har iaf inte bytts utan bara spacklats igen från sina gångjärns hål. Det jag trott var ett svetsspår tvärs över taket visade sig vara en förstärkningsbalk som man av någon anledning avlägsnat (enligt en källa i England). Som sagt, i golvet finns inga spår av nån skarvning så jag antar att det är för dörrarna man svetsat in andra ramar? Hmmm.... då är det ju bara att köra igång återställandet! Nu ska jag se om jag kan hitta den lilla takluckan och ett par schyssta Mk1 dörrar.... med ramar...*L*. Jättetack för alla bra svar!!! Hoppas definitivt vi ses på vägarna vad det lider.....
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Ni kommer väl till Uppsala på Mini Memorial i morgon 4:e oktober?

Samling vid slottet kl 18.30!

Miniparad genom stan.

Minnesstund vid domkyrkan.

Snack och samvaro i lokal med mat och bildvisning efteråt!



vi ses vid slottet i Uppsala

:)
Skriv svar