Lacka Instrumentpanelen

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Lacka Instrumentpanelen

Inlägg av Drutten »

Är det någon som lackat sin träpanel (originalet)? Tänkte att om man gör det så slipper jag köpa en ny panel, för jag är inte så förtjust i träfärgen. Skulle hellre ha den i nån annan kulör. Så om nån provat det och har ett foto eller så vore det snällt om ni kan lägga ut och berätta om det blev bra?!

/Drutten
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Lacka Instrumentpanelen

Inlägg av heemini »

Instrumentpanel i trä är inte original på din bil! Lägg ut en bild så vi får se vilken tillbehörs- eller 90-talspanel du har.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: Lacka Instrumentpanelen

Inlägg av Drutten »

heemini skrev:Instrumentpanel i trä är inte original på din bil! Lägg ut en bild så vi får se vilken tillbehörs- eller 90-talspanel du har.
Bild

Här kommer bilden... vad isf är original på tidig 76:a??
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Lacka Instrumentpanelen

Inlägg av heemini »

[/attachment]
c225-dash-thumb.jpg
Din bild syns inte tyvärr. Men så här ser originalet ut. Den här saknar dock friskluftsutsläppen på sidorna. På bilden nedan ser du min som har tillbehörsbräda, s.k. Rokee Dash.
Bilagor
DSC01607.JPG
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: Lacka Instrumentpanelen

Inlägg av Drutten »

Trist att min bild inte syntes, har tagit den från den här tråden men i början av den. Men den jag har är den rokee dash som du visar på andra bilden. Är det alltså ett tillbehör? Trodde det var original :lol:

Men hur som helst tänkte jag nog lacka den istället för att byta till ngt annat. Tycker att luckorna är rätt smidiga att ha och gömma prylar i och utan så ser det så tomt ut :?

/D
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Lacka Instrumentpanelen

Inlägg av heemini »

Ja, det är ganska skönt att kunna stoppa undan småprylar (och sladdar) bakom luckorna. Jag hade en fuktskadad och ful bräda i en annan koja som jag slipade ner och lackade i bilens färg. Det blev inte helt fel det heller.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Ålands-Anton
Inlägg: 55
Blev medlem: 29 juli 2009 kl. 22:01
Ort: mariehamn, Finland

Re: Lacka Instrumentpanelen

Inlägg av Ålands-Anton »

som snickare så kan jag komma med lite tipps ^^

Slipa panelerna med 120 papper så den blir slät sen byter du upp till 360 papper, ett lager grund sen slipa lite till med fint papper sen lägger du på färgen så får du en fin slät yta, man kan även slipa färgen engång och sen måla igen så får du finare resultat.
Skriv svar