minimoke.se

Motorrelaterad underhållning
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

minimoke.se

Inlägg av Crona »

Sen några dagar så är minimoke.se online.
Min tanke med hemsidan är att damma av en massa gammalt undanstoppat från tiden då "Kojeriet" var på topp.

Inledningsvis så finns det inte så mycket info och material men jag kommer att fylla på allt eftersom.
Det blir t.ex. bilder från gamla IMM och kojeträffar, har även grävt fram kursmaterialet till BMC Sveriges introduktions kurs på kojan och en massa annat.

Är ni sugna på onödigt vetande om Mini Moke och även lite annat så kolla även in bloggen där blir det både frågor och svar och allmänt tyckande :wink:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
minilimo
Inlägg: 186
Blev medlem: 16 juni 2008 kl. 21:11
Ort: Uppsala

Re: minimoke.se

Inlägg av minilimo »

Bra jobbat och kul läsning!
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av Crona »

Tack Joel, har rotat runt bland gamla kojeprylar och hitta en del roliga prylar och reportage som jag kommer att skriva om på bloggen.
Hitta bland annat en rolig artikel om ett bilmålarparty, men bilden var svartvit så jag undrar hur blev bilen och finns det någon färgbild på resultatet Micke??

Nästa vecka så kommer det att bli lite av ett schlager tema på bloggen, samt hur man bygger sig en egen Moke.

Bilder från de gamla träffarna ligger på dia så det får nog bli ett höst projekt.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av minitokig »

Crona skrev:Tack Joel, har rotat runt bland gamla kojeprylar och hitta en del roliga prylar och reportage som jag kommer att skriva om på bloggen.
Hitta bland annat en rolig artikel om ett bilmålarparty, men bilden var svartvit så jag undrar hur blev bilen och finns det någon färgbild på resultatet Micke??

Nästa vecka så kommer det att bli lite av ett schlager tema på bloggen, samt hur man bygger sig en egen Moke.

Bilder från de gamla träffarna ligger på dia så det får nog bli ett höst projekt.

//Thomas
Verkligen kul detta!
Nästan så att jag måste göra ett nytt försök att få kontakt med mitt webbhotell för www.mpmoke.se, det var ju ett tag sedan det blev uppdateringar där....

Jorå det finns nog någon bild någonstans från bilmålarpartaj, som för övrigt ägde rum i Finland, om det nu var det partajet då vi målade kombin?

Fortsätt att trigga alla gamla minnen!
:-)
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av Crona »

minitokig skrev: Nästan så att jag måste göra ett nytt försök att få kontakt med mitt webbhotell för http://www.mpmoke.se, det var ju ett tag sedan det blev uppdateringar där....
Ja det har varit lite dåligt med uppdateringar, men det är aldrig försent att bättra sig :twisted:
Jag såg att du tipsar om Austin Rover sidan, den är ett riktigt guldkorn där man kan fastna i timmar.

Gillar även högertrafikomläggningen, även jag har samlat på mig lite material från den tiden.
Jag var ju faktiskt med på den tiden med fri fart och engelska trafikregler, tyvärr är minne lite diffusa då min medverkan skedde från baksätet :wink:
minitokig skrev: Jorå det finns nog någon bild någonstans från bilmålarpartaj, som för övrigt ägde rum i Finland, om det nu var det partajet då vi målade kombin?
Visst var det kombimålningen i Finland jag tänkte på, ja försök hitta en bild så vi kan visa grabbarna här att det hände saker även förr.
minitokig skrev: Fortsätt att trigga alla gamla minnen!
:-)
Jag kan nästan lova att det kommer att triggas lite minnen, har hittat en bild där en gul koja bogseras av en blå Van med runda "båtfönster" bak, kan detta kanske väcka några roliga minnen?

Jag skall ut och resa lite denna veckan men håll ut det kommer.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av Crona »

Nu har jag fått tummen ur och skannat in BMC Sveriges introduktions kurs för Cooper S från 1963.
Så gå in på BLOGGEN och ladda ner kursen och insup lite nostalgi så här på en fredagskväll :wink:

Ni kan även tävla och vinna fantastiskt fina bakrutedekaler :lol:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av Crona »

Mer nostalgi är framgrävd, skannad och publicerad på BLOGGEN denna gång handlar det om råstyrka och hästkrafter :twisted:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av Crona »

Fick en stund över och har nu laddat upp bilder från IMM 87 i Holland ni hittar en länk på BLOGGEN vad säger ni som var med, var det bättre förr?? :mrgreen: :mrgreen:
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Re: minimoke.se

Inlägg av timppa »

Mycket härliga bilder och dokument! Fortsätt så! :)
Bilmålarparty låter intressant.

:rivstart:
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av Crona »

Tack Timmpa, jo det kommer fler bilder har en hel del från olika träffar mellan 84-97, det är bar så tidsödande att damma och skanna dia för dia.
Ja bilmålarpartyt är högintressant men huvudpersonen har flytt österut men ja jagar han :twisted:

Jag har även planer att ladda upp lite filmer (officiella träffilmer) från t.ex. Hyby 87, Silverstone 89, Saxtorp 92 och Beddingestrand 97 de ligger på VHS-C kassetter inte väldens vanligaste format idag men det finns nog någon form av konvertering att köpa, men även det får bli ett höstprojekt :wink:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
Dunder
Inlägg: 12
Blev medlem: 4 juli 2009 kl. 22:17
Ort: Mariehamn, Finland

Re: minimoke.se

Inlägg av Dunder »

intressant tråd! kom igen nu med de äldre filmerna du hade! :D
Austin Metro, Såld,
Leyland Mini, såld,
Austin Mini
Morris Mini
Triumph Spitfire
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av Crona »

Dunder skrev:intressant tråd! kom igen nu med de äldre filmerna du hade! :D
Jo jag skrev höstprojekt och efter gårdagens storm så får man nog se det som att hösten är här tyvärr :evil:

Men när det gäller filmerna så är jag tyvärr kvar på ruta ett, men bilder laddar jag upp lite då och då.
Men håll ut förr eller senare kommer även filmerna och det sägs ju den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av Crona »

Nu har jag fått tummen ur och film premiären kommer allt närmare :twisted:
Ett litet smakprov på filmen Hyby 1987 hittar ni HÄR

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
optus
Inlägg: 761
Blev medlem: 1 juli 2007 kl. 20:18
Ort: Västra Sönnarslöv
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av optus »

Nostalgi är härligt, Keep your good work up !
En fråga: det barn som ligger i barnvagnen i början av filmen, kör han /hon Hundkoja i dag ?
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: minimoke.se

Inlägg av Crona »

optus skrev:En fråga: det barn som ligger i barnvagnen i början av filmen, kör han /hon Hundkoja i dag ?
Nej Linda kör inte koja idag men pappan "Goenisse" (den långhårige i vit/blå jacka) har sina två kojor kvar men de har inte varit påställda på många år.
Men jag har utmanat han att han skall få kombin på hjul och hänga med till England 2014, men han har inte antagit utmaningen än :lol: :lol: :lol:

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Skriv svar