Inredningstips?

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Inlägg av Ola »

jeppman88 skrev:Nu ska jag försöka posta en bild på mina kolfiber pedaler jag gjort, hoppas att det funkar!!!

Bild


:idea: varför inte försänka skruvskallarna ? annars såg det ju bra ut.

Hur får man tag på kolfiber ?. Tips mottages varmt även hur man formar och bygger med.



/ Ola "Nyfiken i en strut"
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Minirules
Inlägg: 22
Blev medlem: 13 december 2004 kl. 14:49
Ort: Borås

Inlägg av Minirules »

Per Cooper skrev under en annan rubrik:



Här kan man läsa om glasfiber:

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16785



Via den länken hittade jag en riktigt bra sida om bla. kolfiber med vad som behövs, hur man gör formar, inköpsställen osv.

Tyckte den var rentutsagt skitbra. Skriven av någon insnöad KTH elev.

Här är länken:

http://web.telia.com/~u84408370/komposit/



Minirules
Användarens profilbild
jeppman88
Inlägg: 39
Blev medlem: 19 mars 2005 kl. 00:07
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av jeppman88 »

jag är osäker på att det är kolfiber. men det ser ut som kolfiber, men var jätta enkelt att borra i , som glasfiber. jag kunde dessutom såga i det med en helt vanlig bågfil, så jag äre lite osäker. jag funderade på att försänka skallarna, men jag hade ingen sån skruv hemma :( men kommer jag förbi någon järnhandel så köper jag nog några
Användarens profilbild
mini2fast4u
Inlägg: 373
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 08:31
Ort: Halmstad
Kontakt:

AKTA

Inlägg av mini2fast4u »

jeppman88 skrev:jag är osäker på att det är kolfiber. men det ser ut som kolfiber, men var jätta enkelt att borra i , som glasfiber. jag kunde dessutom såga i det med en helt vanlig bågfil, så jag äre lite osäker. jag funderade på att försänka skallarna, men jag hade ingen sån skruv hemma :( men kommer jag förbi någon järnhandel så köper jag nog några


AKTA, var noga med munskydd när ni bearbetar kolfiber, fibrerna sätter sig lätt i andningsvägarna och lungorna. DET GÅR ALDRIG ATT FÅ BORT!!!
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Goopher

Inlägg av Goopher »

turbo skrev:Ja! Det Jag gjorde var att svetsa vinkel plåt mellan ribborna..

Sedan köpte jag popnit med gäng :wink:


Du har inga bilder eller nåt så man kan få se hur du har löst problemet.. Befinner mig i den situationen att jag har en tillskuren och klar i rostfritt. Men har inte löst hur jag ska montera den än.. Skulle underlätta om man kunde få se hur andra har gjort. :)
Användarens profilbild
Addam
Inlägg: 30
Blev medlem: 22 november 2004 kl. 21:37
Ort: Göteborg

Inlägg av Addam »

Någon som har en schysst mall på en instrumentpanel? Ska försöka snickra ihop ngt. Har dessvärre inte så mkt att fästa i mer än undre "stålröret" som blev när man tog bort den trasiga vinylen och den övre stålramen. Ngn som har ideer???

Tjaaa
[Noli turbare circulos meos]
palman

Inlägg av palman »

tjolahopp..jag har gjort en egen instrumentbräda i durkplåt..bild finns på galleriet..sen har jag gjort en egen hatthylla i durkplåt och satt i två tior där...sen har jag sågat ut i trä som jag ska ha under baksätet som jag ska klä med läder..där ska sitta två sony xplode högtalre.. det va skit lätt det med instrument panelen.. tog ut en mall i papp och såga sen ut i durkplåt och tog sen en hålsåg och såga hål till instrumenten...
Skriv svar