Inredningstips?

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inredningstips?

Inlägg av Ubba »

Någon som har nåt tips till vad man kan göra för kul med inredningen? Är ganska nöjd som det är nu men tycker det saknas något. Har aluminiumgolv, sportratt, varvräknare, brandsläckare, rullbälten, m.m nu. Det enda jag ska fixa är snapoff-ratt och aluminiumpedaler. Någon som vet om det finns alu-pedaler till kojan? Pedalerna är ju tämligen små... :wink:



Sätena är jag nöjd med så dom vill jag inte byta. Vidare VORE det ju visserligen ganska coolt med en instrumentbräda i "durkplåt", typ sån som jag har på golvet, fast mer "finmaskig" eller vad det heter. Finns det eller måste man göra det själv i så fall? Såg att någon här hade det. Tror jag... :roll:



Kom på en sak till! Eftersom jag har varvräknare och kablage är draget, går det bara att byta varvräknare då? Det kanske är ett typiskt I-landsproblem den som sitter i nu är av en billigare sort och jag tycker den är rätt ful... :wink:



Så här ser det ju ut nu:

Bild
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Anders86

Inlägg av Anders86 »

Durkplåten finns med midre ribbor... Jag vet inte hur små...



Varvräknaren är bara att byta... Det är ju en sladd till ljus, en till spolen o en till jord
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Turbo har ju durkplåt som sin instrumentpanel.. så du kan ju fråga han hur det är gjort.. har funderat på att göra så jag med.. och det borde ju inte vara några problem.. bara att såga ut lite kartong i samma storlek och måla det på durkplåten för att få rätt storlek
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
turbo
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 11:01
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av turbo »

Ja! Det Jag gjorde var att svetsa vinkel plåt mellan ribborna..

Sedan köpte jag popnit med gäng :wink:
oZZe
Inlägg: 29
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:01
Ort: Norrköping

Inlägg av oZZe »

annars kan du ju köpa min special byggda för en slant?

Bild
mongoose

Inlägg av mongoose »

Ett tips i mängden av andra är att påta ihop "boxar" som satt i Works-bilarna på 60-talet (se g:a Monte Carlo bilarna) lacka dom med VHT:s krymp-lack och sedan där baka in ex. varvräknare,huvudströmbrytare oljetryckslampa..mm..kan bli snyggt med tanke på att du har kvar inst.ovalen,annars är ju oZZe:s panel jävligt cool/Mongoose
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Schyssta tips! Ska nog försöka mig på lite "finribbad" durkplåt till våren. Turbo, jag kommer konsultera dig! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
ByWard

Inlägg av ByWard »

Angående pedalerna så är det ju bara att köpa universella pedalplattor och borra hål i orginalen?



Ett förslag till instrumentpanel är ju kolfiber annars :) satte det i en rallybil en gång, riktigt läckert och så blänker det ju inte farligt heller... Rekommenderas!
Användarens profilbild
jeppman88
Inlägg: 39
Blev medlem: 19 mars 2005 kl. 00:07
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av jeppman88 »

ByWard skrev:Angående pedalerna så är det ju bara att köpa universella pedalplattor och borra hål i orginalen?



Ett förslag till instrumentpanel är ju kolfiber annars :) satte det i en rallybil en gång, riktigt läckert och så blänker det ju inte farligt heller... Rekommenderas!


Varför köpa pedaler och modifiera. det är väll nästan lättare att göra helt nya pedaler av aluminium som man sedan fäster. så tänker i alla fall jag göra i min!
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

durk alu.

Inlägg av Ola »

Den mindre räffliga aluminium plåten heter "korn" om ni skall beställa det på en järn handel. Riktigt snyggt för övrigt.



Att byta ut varvräknaren e nog inget problem, de flesta använder samma anslutnings punkter, jord på t-spolen som varv signal, instrumentbel .15+ .och jord i chassi.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Re: Inredningstips?

Inlägg av Ola »

Ubba skrev:Någon som har nåt tips till vad man kan göra för kul med inredningen? Är ganska nöjd som det är nu men tycker det saknas något. Har aluminiumgolv, sportratt, varvräknare, brandsläckare, rullbälten, m.m nu. Det enda jag ska fixa är snapoff-ratt och aluminiumpedaler. Någon som vet om det finns alu-pedaler till kojan? Pedalerna är ju tämligen små... :wink:



Sätena är jag nöjd med så dom vill jag inte byta. Vidare VORE det ju visserligen ganska coolt med en instrumentbräda i "durkplåt", typ sån som jag har på golvet, fast mer "finmaskig" eller vad det heter. Finns det eller måste man göra det själv i så fall? Såg att någon här hade det. Tror jag... :roll:



Kom på en sak till! Eftersom jag har varvräknare och kablage är draget, går det bara att byta varvräknare då? Det kanske är ett typiskt I-landsproblem den som sitter i nu är av en billigare sort och jag tycker den är rätt ful... :wink:



Så här ser det ju ut nu:

Bild


http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 63785&rd=1

ganska shyssta pedaler tycker jag..
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Användarens profilbild
jeppman88
Inlägg: 39
Blev medlem: 19 mars 2005 kl. 00:07
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av jeppman88 »

är det nån som gjort nånting coolt åt instrumentbrädan?? jag funtar på att bygga en helt ny i durkaluminium eller sån där "korn". tror ni det blir snyggt..eller blir det lite väll bling bling?? man ska kanske slänga in nån varvräknare också!
Användarens profilbild
jeppman88
Inlägg: 39
Blev medlem: 19 mars 2005 kl. 00:07
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av jeppman88 »

idag gjorde jag nya pedaler i kolfiber!! tyvärr passa dom inte riktigt :oops: så jag blir tvungen att fixa om dom lite, hehe. men jag ska lägga upp bilder så fort jag är klar!!
Junkan

Inlägg av Junkan »

Fan! har så mycke idéer på inredning till kojan men inga pengar och tid att göra nåt nu på ett tag.. frustrerande. Men man kanske ska ta o plocka in motorn innan man börjar med det inne i bilen, och fixa till motorrummet som man har börjat på för nån månad sen :wink:

Känns som de är en del timmar kvar... Man vill ju ut o rulla snart.
Användarens profilbild
jeppman88
Inlägg: 39
Blev medlem: 19 mars 2005 kl. 00:07
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av jeppman88 »

Nu ska jag försöka posta en bild på mina kolfiber pedaler jag gjort, hoppas att det funkar!!!

Bild
Skriv svar