Wood & Picket Wheel arch.

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.
Inlägg: 446
Blev medlem: 29 augusti 2010 kl. 20:31
Ort: Lund

Wood & Picket Wheel arch.

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Efter att jag köpt nya fälgar till min Koja så behöver jag lite bredare skärmbräddare. Har idag standard svarta plast bräddare, och det fattas ca 2cm där bak, fram passar det nästan.
Hittade på nätet skitsnygga bräddare från Wood & Picket. Någon som har provat dessa på sin bil, är passformen ok? Finns det någon firma som tar in dom till landet eller är det beställning från England som gäller?

Hälsningar.
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Wood & Picket Wheel arch.

Inlägg av heemini »

De är de bästa breddare som finns! Jag hade dem på min förra med 6x10 och plockade av dem när jag sålde dem. Nu ska de på den nya till våren. Jättefin finish. Slipade av dem med 400 vått innan jag lackade. Passformen är mycket bra. Jag behövde inte göra minsta justering. Jättelätta att fästa i läppen från undersidan. Jag sprayade lite "icke-stelnande" rostskyddsmassa på skärmkanterna, tejpade breddarna i rätt position och fäste dem hur lätt som helst med rostfri skruv. Jag beställde mina från W&P. Snabb leverans och bra bemötande. Och de är ju faktiskt inte så dyra heller. Du märker att jag är MYCKET nöjd, eller hur? :lol:
DSC01163.JPG
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.
Inlägg: 446
Blev medlem: 29 augusti 2010 kl. 20:31
Ort: Lund

Re: Wood & Picket Wheel arch.

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Bra att höra hur bra dom är. Ska bara ha ner min bil på garagegolvet så jag kan mäta mer exakt hur mycket mina fälgar sticker ut. Sen blir det W&P:s bräddare.

Hälsningar.
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Användarens profilbild
crippa75
Inlägg: 166
Blev medlem: 11 juli 2005 kl. 11:54
Ort: Stockholm, Älvsjö/Farsta/Vantör

Re: Wood & Picket Wheel arch.

Inlägg av crippa75 »

Har just fått hem ett kit med W&P-breddare :D
Hur sågar/filar man ur för sömmen på framskärmen på bästa och enklaste sätt?
När du säger rostfria skruv, menar du då självgängande plåtskruv?
Cheers
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Wood & Picket Wheel arch.

Inlägg av heemini »

Mina var kapade och klara att lacka när jag fick dem. Kan dock tänka mig att en Dremel med liten kapskiva är det lämpligaste verktyget att använda. Och ja, rostfri plåtskruv med platt undersida var det jag använde. Glöm inte brickan bara och dra inte för hårt så att du riskerar att spräcka glasfibern!
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
crippa75
Inlägg: 166
Blev medlem: 11 juli 2005 kl. 11:54
Ort: Stockholm, Älvsjö/Farsta/Vantör

Re: Wood & Picket Wheel arch.

Inlägg av crippa75 »

Glad i hågen sätter man igång, utan att kontrollmätt listen som kommer med. Den är ju för kort...
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Wood & Picket Wheel arch.

Inlägg av heemini »

Är det gummilisten du menar? Är det ÄKTA W&P så maila dem och påtala att den var för kort. Tror säkert att de skickar en ny. :D
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
crippa75
Inlägg: 166
Blev medlem: 11 juli 2005 kl. 11:54
Ort: Stockholm, Älvsjö/Farsta/Vantör

Re: Wood & Picket Wheel arch.

Inlägg av crippa75 »

Nog är de äkta! Det var en förhastad slutsats och nu är allt frid och fröjd. Nästan... får höja bilen bak imorgon...
Skriv svar