Rostlagning.

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Raz3r
Inlägg: 13
Blev medlem: 6 mars 2009 kl. 15:06

Rostlagning.

Inlägg av Raz3r »

Nu är det så att jag äntligen ska börja på allvar med att renovera upp en Mini 850 -1963.
Tyvärr så är det som väntat rost i golv, som "tur" är så finns bara rosten på förarsidan.

Se bilder
Bild
Bild (Utsidan underifrån)

Tänkte höra med er vad ni tror om min "rostlagningsplan".
Ska skära ut hela plåten framför förarsätet och ersätta den med följande del från Minispares.
Bild.
Vet om att plåten på bilden är till passagerarsidan men då ser ni hur den ser ut :)

Sedan så skär man bort all rost från utsidan/underifrån tröskeln och ersätter med egen plåt?
(Känns inte som att det måste vara lika bra "original passform" där som inne i bilen.
Vad tror ni, blir det bra eller är jag helt ute och cyklar?

/raz3r
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Rostlagning.

Inlägg av Litenmentuff »

trösklarna syns rätt tydligt på hundkojjor så att inte köpa tröskelplåtarna för några hundra lappar är nog bara dum snålt :)

bara ett tips :D

se denna från sidan bild så ser du rätt tydligt att om du lappar trösklarna hej vilt kommer det synas även när man står och glor på bilen helt vanligt från sidan.

Bild
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Raz3r
Inlägg: 13
Blev medlem: 6 mars 2009 kl. 15:06

Re: Rostlagning.

Inlägg av Raz3r »

Nu har jag beställt båda trösklarna och golven samt lite annat smått och gott :)
Tack för tipset!

Bilder på renoveringen ska komma så småningom

/Raz3r
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Rostlagning.

Inlägg av John Doe »

Raz3r skrev:Nu har jag beställt båda trösklarna och golven samt lite annat smått och gott :)
Tack för tipset!

Bilder på renoveringen ska komma så småningom

/Raz3r
Lust att länka till trösklarna då jag vet att det finns både en smal samt en bred version av trösklarna :)
Håller nämligen själv på med samma operation och har redan tagit bort mina trösklar för att kunna komma åt och rostlaga även där under ;D
Skriv svar