Renovering av koja

Visa upp din bil och läs om andras projekt
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

börjar ju se riktigt bra ut kojjan :)
Användarens profilbild
MR-T
Inlägg: 104
Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:

Inlägg av MR-T »

Jo den börjar ta lite form nu. Inga megahål kvar. Fast det börjar smaka rondellspån och svetsrök från allt nu. Bara att brytaihop och gå vidare eller hur säger man....Förarsidan 1/2 färdig. Hemsidan uppdaterad med bilder.



Bild
Användarens profilbild
MR-T
Inlägg: 104
Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:

Inlägg av MR-T »

Finns några nya bilder på hemsidan.
Användarens profilbild
MR-T
Inlägg: 104
Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:

Inlägg av MR-T »

Nu har det hänt en massa. Sista hålet är svetsat, Har blästrat bilen och målat första grunden. På lördag skall jag måla mellangrunden och på Måndag måste jag gå och hämta toppfärgen. Tänkte måla underredet med samma färg som bilen. Tror det blir BLÅ färg på bilen.





Bild
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Skall bli kul att se den med färg!

Spännande med ytterligare en koja på väg tillbaks till livet! :)
Användarens profilbild
MR-T
Inlägg: 104
Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:

Inlägg av MR-T »

Har målat andra varvet epoxi grund och kittat alla skarvar.

Hemsidan uppdaterad flera gånger under helgen.

Bild
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Börjar bli riktigt fint, blir väldigt sugen att fortsätta med min egen. Synd att man har 60 mil till garaget. :(
Användarens profilbild
MR-T
Inlägg: 104
Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:

Inlägg av MR-T »

Slutet närmar sig. Underredet har fått färg. Skall måla den invädigt på Lördag och spruta på lite massa på underredet. Hemsidan uppdaterad med bilder på framvagn och underredet.

Bild
Användarens profilbild
MR-T
Inlägg: 104
Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:

Inlägg av MR-T »

F...n vad kul det var att göra första monteringen. Fick montera hydral,broms och bränslerören. Sprutade på en massa MASSA sedan.

Bild
palman

Inlägg av palman »

hellu..ser ju väldigt fint ut det där:):):):).. vill inte vara den som klagar men jag tänkte bara komma med ett tips på det där med massan du har lagt på..om det nu är tectyl liknande så ska man helst bara lägga på ett till två tjocka lager istället för fyra stycken. har du sprutat sån vax i dörrarna och i balkarna, alltså i alla trånga utrymmen?..
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Vad har du målat fram och bakvagn med för färg?? vanlig blank svart eller?
Användarens profilbild
MR-T
Inlägg: 104
Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:

Inlägg av MR-T »

Det stod på massan att man skall lägga flera tunna lager. Kanske det är olika beroende på massa ?? Har inte behandlat balkar och dörrar. Tänker göra det efter bilen är lackad. Villket preparat är bäst för behandling av hålrum ? Har tillgång till en tectyl som är för marint bruk, Det var något med aluminium i den. Någon som vet om det kan vara bra för hålrum ?

Har målat fram och bakvagn med halvblank färg.
palman

Inlägg av palman »

på min kojja så köpte jag hålrums vax.vet intet vilket märke. sen köpte jag en spruta och en slang till den sprutan som man kör in i alla små hål och dylik.men det är inte lönt att spruta in vax utan slang. vaxet ska vara av sådan typ som krypper in i alla skarvar och dylik.det står nog på förpackningen om det.
Användarens profilbild
MR-T
Inlägg: 104
Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:

Inlägg av MR-T »

Jo jag skall använda slang och spruta i alla tänkbara hålrum. Vet bara inte vilket medel man skall använda. En del säger att man skall ta sågkedjeolja (motorsåg) och spruta det i balkarna....Låter lite knasigt. Men en bil som har grisat ner hela underredet med olja brukar inte rosta. Tror det lutar åt något hålrumsvax.
palman

Inlägg av palman »

ja det kan nog stämma att man kan använda såg olja men det är nog inte till att rekommedera eftersom det inte tränger in mellan skarverna för det är där du vill ha det.förr hällde man ju spill olja i dörrarna så:p...



mvh jonas
Skriv svar