Kulleder

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Kulleder

Inlägg av Adjuun »

Jag har köpt helt nya kulleder till hjulupphängningen fram.. men nu när jag bytt ut dom så går dom så olika lätt att röra.. två av dom går väldigt lätt medan dom andra två går ganska tungt att röra runt. hur gör man för att ställa in dessa? ändra med brickorna som följer med eller? om man då lägger till en så ska det ju gå lite lättare.. men jag använder som det är ju alla ringar jag har.. både dom nya som följde med och gamla på bara en av sidorna och den sidan går ändå tungt.. och på den andra sidan har jag ingen bricka.. och den går för lätt.. några tips? vill gärna fixa till detta riktigt innan jag sätter fast det på bilen.. annars måste jag ju lös med allting igen..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
palman

Inlägg av palman »

på vilket sett menar du att dom går tungt?vilken del?
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

det jag menar är att "pinnen med gäng" som håller fast hjulupphängningen går trögt att röra på på sidan där det är en fjäder under och lätt på den andra sidan och jag vet inte hur jag ska få den att gå lika lätt/tungt på båda
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

justera dom så dom går lite trögt sen montera,,fyll på fett så sliter dom in sig perfekt efter några mil
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

sådär nu är det inställt och bra.. och nu har jag monterat dom.. men nu när drivaxel och sånt sitter på plats så går det väldigt trögt att dra runt den.. iofs är bilen upphissad så att det skaver mot nedre kanten.. men borde ändå inte gå så trögt som det går.. får se hur det blir med däcken på backen..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Niobium

kulleder?

Inlägg av Niobium »

Så hur gick det med bilens kulleder?

Är i färd med att byta ut mina kulleder på min bil och var nyfiken på om du har stött på patrull sedan ditt byte?



Dessutom är jag nyfiken på VAD för fett som ska användas, är ett stort fan av "skitigt fett" alltså innehållande grafit då jag har hört att dessa fetter har bättre smörjning och beständighet. vad tror ni?
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Joda det gick faktiskt bara bra.. har inte besiktat bilen så vet inte om alla leder är helt 100% men dom sitter iallafall fast på bilen.. och problemet med att det gick tungt att snurra runt däcket löstes då jag hissade ner bilen.
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Skriv svar