Huvudbromscylindern!

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Användarens profilbild
Gradstock
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 april 2009 kl. 07:43
Ort: Enköping

Huvudbromscylindern!

Inlägg av Gradstock »

Pedalen far rätt ner golvet, och det byggs inte upp nått tryck alls. Sedan hörde jag att klickar ur huvudbromscylindern. Svårt att förklara ljudet men de liksom klickar eller slår mot kanterna i den? :? Kan de va att den har helt pajjat tror ni!? Eller e de bara fortsätta pumpa eller luft!?

Jens
Austin mini -73
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Huvudbromscylindern!

Inlägg av heemini »

Det låter som att den är slut!!! Ge dig inte på att renovera - bromsarna är det viktigaste på bilen, så satsa på en ny. :meck:
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
mininr1
Inlägg: 89
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 00:15
Ort: Huddinge

Re: Huvudbromscylindern!

Inlägg av mininr1 »

Hej har du haft isär den eller har det uppstått näg du har meckat med bromsarna .Jag brukar lossa bromsröret vid bromscylindern ,och samtidigt som du trampar ner pedalen fyller du på med bromsolja i hålet där nippeln till bromsröret satt Håll pedalen i botten .Sätt tillbaka bomsröret och prova och se om du får något tryck.Det är väldigt viktigt att alla bromsjusteringar är upbackade ordentligt annars får du aldrig ordning på bromsarna Lycka till önskar mini nr1
Användarens profilbild
Gradstock
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 april 2009 kl. 07:43
Ort: Enköping

Re: Huvudbromscylindern!

Inlägg av Gradstock »

Jag ska prova din idé, det kanske e så som du säger. det vore ju kanon. Jag ska dock först byta hjulcylindarna fram och sedan trixa till det så det funkar! Hoppas jag, tack för tipsen :D // Jens
Austin mini -73
Skriv svar