En fråga om takhöjd och rutstorlek

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

En fråga om takhöjd och rutstorlek

Inlägg av Helipop »

Hej, köpte mk3karossen med tak som några av er säkert noterade ute på blocket nyss. Undrar om någon vänlig själ som inte har rutorna i sin kaross nu kan ge mig mått på 2 punkter på respektive ruta. Vill ju inte sätta taket för lågt så inte rutorna får plats eller för högt heller. Så om jag får ett millimetermått typ en bit in på framrutan, bakrutan, vänster sidoruta, höger sidoruta, lodrätt mätt så vore jag tacksam. Ni förstår nog hur jag menar, kan fixa bild annars.

Om någon har ett tak i bra skick förresten, så är jag intressent. Taket jag fick till hade nedbuktningar i det tyvärr.

//Nicke


(Jag var visst väldigt otydlig i förra inlägget. Det är alltså på karossen, plåtkant till plåtkant jag behöver måtten. Inte på själva glasen.)
Henrik
Inlägg: 130
Blev medlem: 22 november 2004 kl. 16:32
Ort: Gnesta
Kontakt:

Re: En fråga om takhöjd och rutstorlek

Inlägg av Henrik »

Hej.

Jag har ett par tak du kan få ett för 800kr
Samtidigt kan du mäta själv på en kaross som står brevid.

Annars skall jag nog åka till ladan inom den snaraste veckan.
Ring gärna.

Henrik
070-422 61 47
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Re: En fråga om takhöjd och rutstorlek

Inlägg av Helipop »

Kul att just du skrev, för jag tänkte söka upp dig angående en framvagn till swift. Skulle vilja köpa en sån snart med. Hur är taken då? Inte buckliga eller?
Henrik
Inlägg: 130
Blev medlem: 22 november 2004 kl. 16:32
Ort: Gnesta
Kontakt:

Re: En fråga om takhöjd och rutstorlek

Inlägg av Henrik »

Nej jag har två fräscha utan bucklor.

Skall du bygga Suzuki igen?

//Henrik
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Re: En fråga om takhöjd och rutstorlek

Inlägg av Helipop »

Nepp jag ska bygga en swift själv snarare. Köpte en färdig asfint skick, men inte på sättet jag vill ha den. Den är kanon i lack och allt men inte mitt val av färg, sen ska jag ha bredare skärmkanter och annan front, så det känns så dumt att slipa och kapa i den jag har nu som är kanon redan, så den ska säljas till förmån för mitt bygge istället. Jag vill skräddarsy min och göra jobbet själv på ett högre plan. Ska ha coilovers och annan bakvagn är det tänkt och köpa mycket ny ekonomiplåt så jag har mer kontroll över bygget och inte lappar så mycket. Så det är ett bolt on projekt jag vill ha. Därför jag vill köpa framvagn och resten av grejerna och sen pussla ihop det till nåt fint och med personlig prägel. =)

Grejar du fortfarande framvagnar eller? Har en fin utbytesframvagn en 4 bultars.

//Nicke
Henrik
Inlägg: 130
Blev medlem: 22 november 2004 kl. 16:32
Ort: Gnesta
Kontakt:

Re: En fråga om takhöjd och rutstorlek

Inlägg av Henrik »

Jag tillverkar fortfarande framvagnar på beställning.

//HH
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Re: En fråga om takhöjd och rutstorlek

Inlägg av Helipop »

Henrik skrev:Jag tillverkar fortfarande framvagnar på beställning.

//HH
Jag klantade mig lite när jag svarade på detta. Skulle quota men råkade "anmäla" inlägget med svaret jag skulle skrivit här som motivering. Haha, någon borde omplacera anmälaknappen märker jag nu.

Men jag kommer nog höra av mig om framvagn snart, och tak före dess. Kanske någon kommande helg.

Men jag funderade på om man kan ha en framvagn där bak kanske? Ombyggd till swift, bibehålla hjulupphägningen och drivet, ta bort överflöd och fixera den till karossen och sen ha en vanlig tom framvagn fram. Skulle det gå? För jag är sugen på hakhjulsbygge. Och det verkar så krångligt med all geometri och hjulinställningsmöjligheter osv om man ska bygga bakhjulsdrift annars. En framvagn borde ju göra jobbet, så kan man enkelt ha skivor bak med och fram. Eller är det någon jättegrej jag missar nu i mitt tänk?
Skriv svar