Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Prata om vad du vill
JC T ONE
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 januari 2010 kl. 09:34
Ort: Helsingör, Danmark

Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av JC T ONE »

Hej alla,

jeg skulle ville höra om det är nån härinne som kjenner till ägarna av dom Svenska Radford byggda Minis?

eller om det fanns nån Svensk såld Wood & Pickett Mini?

har pratat me en kille på IMM 07 som sa han kjende till 1 av bilana, och i somras var jeg i Båstad och utstallde, då kom det frem en kille som ochså pratade om en Radford byggd Mini 8)
skulle vära kul att få kontakt me nån av ägarna :wink:
Här I Danmark finns en Wood & Pickett byggd Mini mera, men han som har den gjör ingett me bilen :roll: den är helt isärtagen, och plåtren efter svetsjob, och har varit så på MÅNGA år :roll: den är intagen på senera 70io tal, min är beställd & byggd for sina Danska ägera 1973 hos Wood & Pickett.

Hilsen Jens Christian
JC T ONE
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 januari 2010 kl. 09:34
Ort: Helsingör, Danmark

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av JC T ONE »

Hej alla :)

Det var inte myckett napp på den sökning :( ja men då stör jeg lite up i grejorne :wink:
kolla här (kjör ner till March Highlights)

http://www.classicandsportscar.com/newscategorylist.asp

hilsen J C
Johan Å
Inlägg: 29
Blev medlem: 28 januari 2008 kl. 19:46

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av Johan Å »

Vad jag vet så finns det två stycken Radfordkojor i Sverige. En Cooper och en Cooper S.
Johan
Användarens profilbild
_clubman_
Inlägg: 332
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 22:47
Ort: Pettbol

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av _clubman_ »

är denna inräknad tro? :D kördes senast i höstas när den va på service nånstans...

Bild

Bild

Bild
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Tulka
Inlägg: 513
Blev medlem: 4 maj 2008 kl. 20:42
Ort: I Roslagen

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av Tulka »

Såg en svenskregistrerad,svart,Mk3a,med plåttaklucka nån gång på 70talet. Var ju ett tag sen men jag tror det var en Wood&Pickett.

Tulka
Johan Å
Inlägg: 29
Blev medlem: 28 januari 2008 kl. 19:46

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av Johan Å »

Ja den är inräknad.
Johan
JC T ONE
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 januari 2010 kl. 09:34
Ort: Helsingör, Danmark

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av JC T ONE »

Johan Å skrev:Vad jag vet så finns det två stycken Radfordkojor i Sverige. En Cooper och en Cooper S.
Johan
Hej Johan :) ja detta är dom uplysningar som jeg har fått frem ochså 8) en av varje.

Jens Christian
JC T ONE
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 januari 2010 kl. 09:34
Ort: Helsingör, Danmark

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av JC T ONE »

_clubman_ skrev:är denna inräknad tro? :D kördes senast i höstas när den va på service nånstans.
Hej clubman :) tack for bildor 8) är det en Hatchback ? har du en bild på hela bilen/story/etc????????????

Jens Christian
JC T ONE
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 januari 2010 kl. 09:34
Ort: Helsingör, Danmark

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av JC T ONE »

Tulka skrev:Såg en svenskregistrerad,svart,Mk3a,med plåttaklucka nån gång på 70talet. Var ju ett tag sen men jag tror det var en Wood&Pickett.

Tulka


Hej Tulka :) ja det hadde ju varit skoj om det var en W&P ochså 8) så engang på blockett en kaross som var "Desamed" kunne lätt he varit en W&P--men den var HELT tom :roll: så det kunne ha varit va som helst?
du skrev det var en MK III, men kommer du ihåg om det var en GT eller rundnos?

Jens Christian
Användarens profilbild
_clubman_
Inlägg: 332
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 22:47
Ort: Pettbol

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av _clubman_ »

JC T ONE skrev:
_clubman_ skrev:är denna inräknad tro? :D kördes senast i höstas när den va på service nånstans.
Hej clubman :) tack for bildor 8) är det en Hatchback ? har du en bild på hela bilen/story/etc????????????

Jens Christian

tror säkert att mr tulka vet mer än mig om den där radforden... vanlig baklucka är det på den...
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Tulka
Inlägg: 513
Blev medlem: 4 maj 2008 kl. 20:42
Ort: I Roslagen

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av Tulka »

JC T ONE skrev: Hej Tulka :) ja det hadde ju varit skoj om det var en W&P ochså 8) så engang på blockett en kaross som var "Desamed" kunne lätt he varit en W&P--men den var HELT tom :roll: så det kunne ha varit va som helst?
du skrev det var en MK III, men kommer du ihåg om det var en GT eller rundnos?

Jens Christian
Svart,Mk3, rundnos,med skinnklädsel och plåttaklucka. Jag nämnde den om någon skulle känna till den här på forumet.

Tulka
JC T ONE
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 januari 2010 kl. 09:34
Ort: Helsingör, Danmark

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av JC T ONE »

Tulka skrev: Svart,Mk3, rundnos,med skinnklädsel och plåttaklucka. Jag nämnde den om någon skulle känna till den här på forumet.
Tulka
Hej T, tack for ditt svar :) låter som att det var en fin WP du så 8)
Har präsis fått PM ifrån en som har en W&P grill 8) trodde det kanske kunne ha varit samma bil, men det var det inte, så nu fanns det kanske 2 :shock: Svenska W&P,s FAA------N ochså att alla W&Ps böcker ar forsvunna :( jeg hadde en läser brev i en Engelsk tidning förra månad, och erbjöd MÅNGA pund for den som visste nånting om vär dom fanns? men ingett svar :(

Jens Christian
JC T ONE
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 januari 2010 kl. 09:34
Ort: Helsingör, Danmark

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av JC T ONE »

Hej alla :D

det var et tag sen jeg var här och störa er me mina fråger :wink:

någett nytt ang den Svarta MK III W&P som Tulka hadde sett?? eller dom 2 Radford ??

Har ochså funnit bevis på fler special bygda Mini,s "so here goes" - var er den Sprint, som kom till Sverige under 1966??
Har hittat en gammal annons från Rob Walker I England, och där står det att en Mini Sprint blev exporterad under 1966 till Sverige, så vär finns den nu ??

Jens Christian
JC T ONE
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 januari 2010 kl. 09:34
Ort: Helsingör, Danmark

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av JC T ONE »

Hej alla,


Har fått kontakt m en Radford ägera från Sthlm, han har ochså sett den Svarta Wood & Pickett, när den var till salu for många år sen, dens första ägera var J Bonniers syster, och rykten gick på att bilen blev sålt til södra Sverige.
Hoppas att nån vet nånting? skulle vära kul, om den blev hittat.


Mvh Jens Christian
Tulka
Inlägg: 513
Blev medlem: 4 maj 2008 kl. 20:42
Ort: I Roslagen

Re: Coachbuilt Minis - vär finns dom ?

Inlägg av Tulka »

Lite kul är det ju att få höra om W&P-kojan mer en 30 år senare.
Undrade ju då vem som ägde den? Och vem som äger den nu?
Tack,Jens Christian.

Lennart
Skriv svar