A-stolp

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
macaholic
Inlägg: 102
Blev medlem: 3 maj 2008 kl. 08:54
Ort: Uppvidinge
Kontakt:

A-stolp

Inlägg av macaholic »

Skulle någon, snälla kunna knipsa en bild på hur dörrstolpen möter ytterskärm och innerskärm? Min bil var sönderrostat just där när jag köpte den så jag har ingenaning om hur det skall se ut. OM någon kunde ta en hel bild på hela a-stolpen från dörrstoppet ner till där den möter tröskellådan vore jag mycket tacksam.

//Han med svetsten
Mini 1000 - 1975 - Vit
Användarens profilbild
macaholic
Inlägg: 102
Blev medlem: 3 maj 2008 kl. 08:54
Ort: Uppvidinge
Kontakt:

Re: A-stolp

Inlägg av macaholic »

Jag har tagit en bild på min dörrstolp och ytterskärm för att bättre illustrera vad jag menar. Jag har monterat innerskärmen där den enligt min uppfattning skall sitta därt alla hål stämmer och där infästning mot golvet stämmer perfekt men då får jag en stor jumla glipa på framsida av dörrstolpen.

KLICKA PÅ BILDEN FÖR FÖRSTORING

Bild
Mini 1000 - 1975 - Vit
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: A-stolp

Inlägg av bulten08 »

det beror på att du har kapat bort den biten som ska sitta utanför letade runt lite och hittade den här repplåt som bla finns med på minisport.
http://www.minisport.com/mini-spare-par ... 41013.html
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
macaholic
Inlägg: 102
Blev medlem: 3 maj 2008 kl. 08:54
Ort: Uppvidinge
Kontakt:

Re: A-stolp

Inlägg av macaholic »

Tack för ditt svar, jag har nog varit lite väl aggressiv med kapen det medger jag, om än motvilligt :) Men frågan är om inte det går att köpa en mindre bit än den där? Men du kanske bara tog en i högen?

Jag trodde nämligen att den inneerskärm som jag köpte var helt komplett med a-stolp och allt men det var tydligen bara en del av a-stolpen och då hade jag ju redan kapat.
OBSERVERA också att den innre a-stolpen är en plåt för sig och den har jag också bytt, det var den jag trodde skulle fylla ut glappet, men där fick fel, som vanligt. Frågan är vad det är för bit som skall sitta mellan de två.
Mini 1000 - 1975 - Vit
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: A-stolp

Inlägg av bulten08 »

jag vet inte om det finns någon mindre bit du får väl titta runt :D jag tog bara någon bild för vissa hur den ser ut.
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
macaholic
Inlägg: 102
Blev medlem: 3 maj 2008 kl. 08:54
Ort: Uppvidinge
Kontakt:

Re: A-stolp

Inlägg av macaholic »

Titta runt :( :) Det har jag gjort i 8 timmar bara nu på kvällen, har inte lyckats hitta en enda bild eller produkt som skulle kunna se ut att passa, hade jag gjort det så hade jag ju inte ställt frågan utan bara beställt delen istället.
Det finns hur mycket bilder som helst på innerskärmsmonteringar där bilden är tagen från andra hållet men det hjälper mig inget.

Vad jag tänkte var att eftersom den inre plåtbilden är original och den yttre också är det så borde det finna någon som passar de två emellan men jag har inte lyckats hitta den i alla fall, därav min fråga.

Men tack för svaret ändå.
Mini 1000 - 1975 - Vit
Användarens profilbild
macaholic
Inlägg: 102
Blev medlem: 3 maj 2008 kl. 08:54
Ort: Uppvidinge
Kontakt:

Re: A-stolp

Inlägg av macaholic »

Dagens efterforskningar har lett mig fram till vad det hela handlar om.

Dörrstolpen består av tre delar om man köper original
1. Yttre dörstolpen med gångjärnsfästet
2. Inne del som på ensgelska heter Boxing plate
3. insteget till dörren som original går hela vägen upp till framrutan.

Om man däremot köper pirat-delar är del 1 och 3 samma bit och tanken är då att man skall kapa a stolpen inne vid böjen där sammanfogningen med 2 sker.

Nu har jag beställt en piratdel från Dalhems, Henrik är en klippa, by the way, och den går hela vägen in till boxingplaten, jag skall hiva upp en bild när delen kommer så ni kan få se skillnaden.
Mini 1000 - 1975 - Vit
Skriv svar