ingen gnista

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

ingen gnista

Inlägg av bulten08 »

jag förskte få igång min koja idag men jag fick ingen gnista? är det nån som vet vad det kan vara för fel.
Användarens profilbild
mini1275gt
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 april 2005 kl. 09:44
Ort: Skara
Kontakt:

Inlägg av mini1275gt »

Har du ström till spolen?, Kolla deta genom att dutta +kablen till spolen mot någon bult (Med tändningen på) det skall gnistra lite,



är minus kablen från tändspolen hel och ha bra kontakt med brytaren



Finns det någon brytar avstånd? hur mycket? rätt?



håll tänd kablen från tändspolen nära ett jord och prova starta, Gnista det nu är nog felet Rotor/Fördelarlock
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

det fanns ingen ström till spolen coh brytaravståndet var mindre än 0.05 mm vad kan det då vara för fel.
Användarens profilbild
mini1275gt
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 april 2005 kl. 09:44
Ort: Skara
Kontakt:

Inlägg av mini1275gt »

bulten08 skrev:det fanns ingen ström till spolen coh brytaravståndet var mindre än 0.05 mm vad kan det då vara för fel.


I min värld så borde det vara felet eller?? :wink:
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

kolla säkringarna!!!!! annars så pröva med att dra en kabel från + till + på spolen,,,pröva att starta,,,,,,,,funkar det så är det bara att fixa ström annars så måste du justera brytarna och fixa ström,,, strömmen som ska gå till spolen ska vara tändningsström(+15) sen den andra - ska gå från - från spolen till fördelaren
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

jag har fått fram strömmen till pulsen på spolen. och jag har för att testa gnistan stoppa en tändkabel och stift direkt på spolen men det blir bara gnista första gången jag vrider på nyckeln, vad kan vara fel kan mitt batteri vara för dåligt? är tacksam för all hjälp jag kan få mvh marcus
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

jag fick igång idag så jag tackar för alla tips.
Buffon_Mk3
Inlägg: 54
Blev medlem: 25 augusti 2006 kl. 23:47

Re:

Inlägg av Buffon_Mk3 »

bulten08 skrev:jag har fått fram strömmen till pulsen på spolen. och jag har för att testa gnistan stoppa en tändkabel och stift direkt på spolen men det blir bara gnista första gången jag vrider på nyckeln, vad kan vara fel kan mitt batteri vara för dåligt? är tacksam för all hjälp jag kan få mvh marcus


En spole skickar iväg gnistan när den har laddats upp och sedan strömmen bryts, som en kondensator,
Skriv svar