Byta hela inredningen?

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Byta hela inredningen?

Inlägg av heemini »

Jag har en tidig MKII som någon, säkert med goda intentioner, har hängt på så mycket det någonsin går från en tidig 90-talare. Bl.a hela inredningen. Denna är nu i grå/blå rutigt tyg, trälister, stolar med nackstöd etc.. Jättesnyggt, men inte min idé om hur en MKII ska se ut. Det ska vara svart galon! Vad tror ni: finns det någon marknad för denna inredning? Allt är helt och fräscht. Jag tänkte ev. försöka sälja den nu under vintern när man ändå inte kommer ut ur garaget. Skulle kanske passa på att göra mig av med mina 8.4 skivbromsar också....... :wink: Vad tror ni, är det någon som kan vara intresserad och vad kan man begära för pris?
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: Byta hela inredningen?

Inlägg av Drutten »

Har du fotat nåt som du kan visa här?

MVH/Drutten
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Byta hela inredningen?

Inlägg av heemini »

Det är det här mönstret. Samma grå/blå färg på mattorna.
Bilagor
inr.JPG
inr.JPG (32.85 KiB) Visad 5490 gånger
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: Byta hela inredningen?

Inlägg av Drutten »

Det syns inte så bra på fotona hur allt ser ut... men vad ska du ha för bara stolarna? Och vad vill du ha för baksätet + stolarna?

Är det fällbara eller såna som man lyfter upp och lutar framåt? Hur ser stolsfästena ut?

Själva klädseln är inte så viktig men skicket i övrigt är det. Sen vill jag åt stolar med nackstöd, själv har jag original utan nackstöd.. Tänkte klä om till cremefärgad inredning. :D

MVH/Drutten
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Byta hela inredningen?

Inlägg av heemini »

Stolarna är både fällbara och "vickbara". Samma stolsfästen som vanligt. Både klädsel och stommar är i toppskick. OM jag säljer så vill jag sälja allt i en klump. inkl dörrklädsel etc.
Jag vill nog först vara säker på att jag har en fin, svart, 60-70-talsinredning att plocka dit istället.
Ang pris vet jag inte alls. Vad tycker du det skulle vara värt?
Men den här gången snackar vi skala 1:1 och inte 1:43 som förra gången! :lol:
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Fekkeman
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 oktober 2007 kl. 12:39
Ort: Åhus

Re: Byta hela inredningen?

Inlägg av Fekkeman »

"Men den här gången snackar vi skala 1:1 och inte 1:43 som förra gången! :lol:"

Ursäkta trådkapningen, men när jag fick hem min lilla 1:43:a från dig så sade jag till frugan när hon kom hem att, "jag var bara tvungen att köpa en Mini till, den var så billig". Jag kan lova dig att hon gick igång på alla fyra, men lugnade ner sig ganska så snart när den lille kom fram. Ja bilen alltså! :roll:

/Robban
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: Byta hela inredningen?

Inlägg av Drutten »

He he.. ja man kan ju numera skryta med att ha 2 kojor :D även om den ena är lite trång.. he he

Angående stolarna kommer jag ändå att vilja klä om dem. Av det jag kollat upp så kostar överdragsklädsel ganska mycket och då funderar jag om det kan vara värt pengarna att köpa begagnade stolar och klä om eller om man lättast köper "full interior" från UK... jag vet inte.. måste fundera lite...

Men om du känner i runda slängar vad du vill ha för rasket så tar jag ställning. Jag själv vill ju isåfall ha de så billigt som det går, men de vill väl alla. :wink:

/Drutten
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Byta hela inredningen?

Inlägg av heemini »

Kul, Robban! Ja, man har fått många "är-du-inte-riktigt-klok" - blickar under åren. :evil:

Drutten - Jag ska ta mig en funderare till på det där med inredningen. Det var därför jag inte direkt la in den under "säljes". Om jag bestämmer mig för att sälja så drar jag iväg ett PM till dig först!
Hälsn Lasse
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: Byta hela inredningen?

Inlägg av Drutten »

heemini skrev:Kul, Robban! Ja, man har fått många "är-du-inte-riktigt-klok" - blickar under åren. :evil:

Drutten - Jag ska ta mig en funderare till på det där med inredningen. Det var därför jag inte direkt la in den under "säljes". Om jag bestämmer mig för att sälja så drar jag iväg ett PM till dig först!
Hälsn Lasse
Schysst!!

Ha det gott!!
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Skriv svar