Bygget har börjat

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Mini-V8
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 september 2009 kl. 12:40
Ort: Kalmar

Bygget har börjat

Inlägg av Mini-V8 »

Jag har sedan ett par veckor hållt på med min införskaffade Hundkoja som jag har för avsikt att renovera upp medföljande rostangrepp, färdigställa påbörjad bur. Jag fick med vid införskaffandet en flipfront som kommer att komma väl till pass när motorn kommer att passas in. Under tiden som jag har kapat bort alla dåliga lagningar som har utförts genom alla år, bilen släpptes från fabriken 1972 i England, så har även delar till bygget införskaffats. Coilovers från en Golf III, växellåda och diff från Volvo 340/360, styrväxel, nav, och bromsar(OK, skivor och bromsservo) från Renault 5 GTE, Motorn har genomgått en mindre renovering men ännu ej startats, sparcostol, racetank i plast med tillhörande skvalpskydd. Bilder kommer vi nästa inlägg.
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Bygget har börjat

Inlägg av Hylsan »

låter spännande, vilken motor trycker du i??

Hur fick du tag på GTE-delarna?

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Mini-V8
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 september 2009 kl. 12:40
Ort: Kalmar

Re: Bygget har börjat

Inlägg av Mini-V8 »

Jag kommer att trycka i en Rover V8 och delarna från GTE:n har jag plockat av en bil som jag kom över på blocket. GTE:n har relativt överdimentionerade bromsar och en lagom stor styrväxel mm..
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Bygget har börjat

Inlägg av Hylsan »

Hade lite tjing på en GTE-motor som jag hade tänkt trycka i, men jag kunde inte bestämma mig så den gick vidare. Finns en på "the Mini Forum" som har tryckt i en GTE-motor dock, med framvagn etc.

Är det den gamla alu-v8:an eller en modern??

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Skriv svar