död åt lucas

Prata om vad du vill
palman

död åt lucas

Inlägg av palman »

fan vad jag hatar elen.... :( :( :( :(
Nmini

Inlägg av Nmini »

Håller fullständigt med dig !!! Hade han inte varit död så hade jag nog letat rätt på honom ... :twisted:

Jag skall dra om hela elsysytemet så fort jag får tillbaka min Mini, sätta in en riktig säkringsbox mm.
palman

Inlägg av palman »

hehe låter roligt det :D
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Inlägg av Ola »

I mitt tycke som jobbar med bil el ( mest lastbilar) . Funkar Lucas systemet riktigt fint. OM man råkar ha en bil som inte nån "hemelektriker har varit och kopplat i.

Flera och starkare lampor , härre jösses stereo, 230v kablar ,tvättlinor ,20 skarvar på en 30 cm lång kabelbit och inkopplade fast bortkoppladefunktioner hör inte in i Lucas orginal system. då måste man göra eget fristående elsystem.



Och görs inte det så kommer smälta kablar, jordfel , och allehanda lustiga fel komma.



länge leve Lucas



/Ola
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Inlägg av Cooper-74 »

Ola skrev:I mitt tycke som jobbar med bil el ( mest lastbilar) . Funkar Lucas systemet riktigt fint. OM man råkar ha en bil som inte nån "hemelektriker har varit och kopplat i.



länge leve Lucas



/Ola




Helt rätt!

Har hört mer än en bilelektriker säga att det är

lika bra om inte bättre än andra elsystem!



Köp en ny originalkabelhärva!
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

Klart som FAN att Lucas är bäst!

Hur vågar man annars bygga ett elsystem med säkringar på 25 och 35 ampere?

Då har man koll på läget! Inga jävla relä som sitter och klappar takten överallt.

Jag har aldrig några problem med mina Kojor och då kör jag bara med original elsystem!

Koppla inte på en massa jävla lampor och skit bilen går inte fortare för det :wink:
Går det så går det!!
palman

Inlägg av palman »

hehe vi tycks ha lite olika meningar om det :P:P...el har aldrig vatt nån höjdare för mig men motorer är jag en stjärna på
tallefjanten
Inlägg: 327
Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
Ort: Krokom

Inlägg av tallefjanten »

att du aldrig har varit hejare på el säger du!

hmmm. ja då är det inte lucas det är fel på!.

8)
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
palman

Inlägg av palman »

som du kanske läste i mitt inlägg så står det att jag hatar elen och att jag skrev död åt lucas kanske beror på att han är tillverkarn till elsystemet jag håller på med så :P:P på dig
Skriv svar