Handbroms indikatorlampa

Allt som har med elektronik att göra.
Användarens profilbild
mini4wd
Inlägg: 111
Blev medlem: 5 oktober 2005 kl. 07:42
Ort: Nacka

Handbroms indikatorlampa

Inlägg av mini4wd »

Tjena, har en fråga om det skall lyssa en handbroms indikatorlampa när handbromsen är i? Jag har en mini rover 95.
________________________________________________
Varning omkörning sker på egen risk, asiat bakom ratten.
peter_853
Inlägg: 12
Blev medlem: 12 juni 2009 kl. 22:57
Ort: Söderhamn

Re: Handbroms indikatorlampa

Inlägg av peter_853 »

Tjena! jag har en mini-97 och jag har ingen lampa i min bil. skulle ha vart trevigt att ha en!
Användarens profilbild
mini4wd
Inlägg: 111
Blev medlem: 5 oktober 2005 kl. 07:42
Ort: Nacka

Re: Handbroms indikatorlampa

Inlägg av mini4wd »

peter_853 skrev:Tjena! jag har en mini-97 och jag har ingen lampa i min bil. skulle ha vart trevigt att ha en!
Trevligt, då vet man att man inte har en sådan lampa i sin bil. Jag får väll fixa in en själv då :lol:
________________________________________________
Varning omkörning sker på egen risk, asiat bakom ratten.
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Handbroms indikatorlampa

Inlägg av minijanne »

Det är väl bara att gasa lite - om bilen inte rullar så är handbromsen i - eller så kan man ju titta om spaken är uppdragen... hmmm, jag kanske missat nåt.
Användarens profilbild
mini4wd
Inlägg: 111
Blev medlem: 5 oktober 2005 kl. 07:42
Ort: Nacka

Re: Handbroms indikatorlampa

Inlägg av mini4wd »

minijanne skrev:Det är väl bara att gasa lite - om bilen inte rullar så är handbromsen i - eller så kan man ju titta om spaken är uppdragen... hmmm, jag kanske missat nåt.
Jooo, det fungerar ju också men ibland så smart som man är :roll: så missar man att tar ur handbromsen helt och som har hänt förut. Inte lätt när man är dum så du måste man ju göra handbromsen dumsäker, hälst ska man få en elektrisk stöt.
________________________________________________
Varning omkörning sker på egen risk, asiat bakom ratten.
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Handbroms indikatorlampa

Inlägg av minijanne »

När vi åkte till England i somras representerade vi två olika handbromsskolor -jag lämnar ALLTID bilen i friläge med handbromsen åtdragen - Rolle lämnar alltid bilen med en växel ilagd och utan handbroms - jag kan säga att det ledde till en del intressanta startupplevelser :roll:
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Handbroms indikatorlampa

Inlägg av Manne »

minijanne skrev:När vi åkte till England i somras representerade vi två olika handbromsskolor -jag lämnar ALLTID bilen i friläge med handbromsen åtdragen - Rolle lämnar alltid bilen med en växel ilagd och utan handbroms - jag kan säga att det ledde till en del intressanta startupplevelser :roll:
Beror lite på var jag parkerar hur jag gör. Om det lutar är ju handbroms självklart men om man fickparkerat mellan bilar på plan mark är det bättre med bara växel i. Blir inte så stora skador om nån "knuffar" till den då den kan "flytta" sig enklare.
/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Användarens profilbild
mini4wd
Inlägg: 111
Blev medlem: 5 oktober 2005 kl. 07:42
Ort: Nacka

Re: Handbroms indikatorlampa

Inlägg av mini4wd »

Manne skrev:
minijanne skrev:När vi åkte till England i somras representerade vi två olika handbromsskolor -jag lämnar ALLTID bilen i friläge med handbromsen åtdragen - Rolle lämnar alltid bilen med en växel ilagd och utan handbroms - jag kan säga att det ledde till en del intressanta startupplevelser :roll:
Beror lite på var jag parkerar hur jag gör. Om det lutar är ju handbroms självklart men om man fickparkerat mellan bilar på plan mark är det bättre med bara växel i. Blir inte så stora skador om nån "knuffar" till den då den kan "flytta" sig enklare.
/ m
Jag kör både handbroms och växel i.
________________________________________________
Varning omkörning sker på egen risk, asiat bakom ratten.
Skriv svar