Startspärr jefel

Allt som har med elektronik att göra.
Mongo

Startspärr jefel

Inlägg av Mongo »

:evil: Please hjälp!! Finns det någon snäll meniska som vet hur man får bort den jvla startspärren som sitter original...... Jag blir tokig av den jvlen......
hasse35

Re: Startspärr jefel

Inlägg av hasse35 »

Hoppas du löst dina problem med startspärren. Min immobiliser spökar ( årsmod 1996 )och jag har försökt att aktivera en extra nyckeldosa, men det verkar omöjligt. Det går att koppla upp sig mot styrbox och immobiliser, men när den skall kvitera ny nyckeldosa hänger sig allt.
Enligt de experter jag talat med går det inte att koppla bort immobilisern, utan allt måste bytas. Alternativt kan ett helt annat insprutningsystem kopplas in , men det kostar över 10 000 kr!

Om du eller någon annan har en lösning på att koppla bort skiten är jag tacksam för info.

hf
Användarens profilbild
kerguelair
Inlägg: 385
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 22:21
Ort: Värmdö

Re: Startspärr jefel

Inlägg av kerguelair »

Försök att återställa startspärrsystemet :

a)....when reconnecting the battery, switch on ign and wait 10 sec to allow electronics to stabilise and re-initialise.
b) när man byter batteriet i fjärrkontrollen skall man hålla varje knapp,
var för sig, intryckt ca 5 sek efter att man tagit ur det gamla batteriet men innan man sötter i det nya.

Reläpaketet kanske spökar (om du har en injektionsbil, alltså) .
Reläpaketet sköter jordningen (från Ecu enheten) till start när larmet är AV.
Kolla därför att Ecu enheten är väl jordad !

Byter du reläpaket på en injektionsbil så
kan det vara vettigt att återställa ECU inställningarna innan man slänger in det nya reläpaketet, det gör man genom att koppla bort batteriet, trycka på gaspedalen 10-15 gånger, låta bilen stå under natten, (eller minst 2 timmar läste jag någonstans) och när man sätter igång bilen igen, låta tändningen vara på i 10 sec. för att återställa inställningarna.)
(skratta inte, det är Intel som har tillverkat Ecu enheten)

Kan också vara den beryktade bränsleavstängningsknappen som spökar...
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Drummerfromhell
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 november 2008 kl. 20:50

Re: Startspärr jefel

Inlägg av Drummerfromhell »

kan inte stänga av min startspärr.... byt batteri i dosan osv utan resultat... såg att man skulle prova hålla in knapparna åså... kan de funka ?!
om inte ?! va ska ja ta mig till då ?
Skriv svar