Oförtjänt mycket tur!

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Oförtjänt mycket tur!

Inlägg av Mazze »

¡Hola!
För några år sedan (2005) skaffade jag nya nedre motorfästen till min kära koja. När jag skulle sätta dit dem upptäckte jag att det var bökigare än väntat och så blev de liggande tills nu... :oops:

Nåväl, när jag med hjälp av min kusin skulle byta de gamla dåliga motorfästena upptäckte vi att övre stabiliseringsstaget hade lossnat! En skruv hade gått av och en del satt kvar i motorblocket. Katastrof! Vad göra? Borra ett hål i skruven som satt kvar i blocket för att försöka få ur den. Att plocka ut hela motorn var inget alternativ, jag behöver bilen i morgon (fredag).

Trots det lilla utrymmet lyckades min kusin få ner en borrmaskin och när han borrade så snurrade skruven med inåt. Den snurrade så lätt att vi testade att knäcka en borr som sedan trycktes mot skruven, sedan kördes borrmaskinen moturs och skruven följde snällt med. Puh! :D

Med tanke på hur slarvig jag varit (kört runt med usla motorfästen drygt 4 år) så har jag nog haft oförtjänt mycket tur. Nu när allt är utbytt så är bilen mycket trevligare att köra.

Gonatt!
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Oförtjänt mycket tur!

Inlägg av John Doe »

Haha :D Du fixade det till slut din rackare :wink:
Ha de gött me kärringen nu i helgen ;D

//Kirill
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Oförtjänt mycket tur!

Inlägg av minitokig »

härligt kämpat!

:D
Skriv svar