Träff i Göteborg?

Kommande träffar och eftersnack
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av dizapear »

kl 14? Någon skrev om Onsala. Men det kan ju gärna bli andra ställen med?
jag är inte så bra på platser så förslag är mkt välkomna :D
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
lennie
Inlägg: 194
Blev medlem: 29 augusti 2006 kl. 18:20
Ort: Kiruna

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av lennie »

Kl 14 spikar vi då. Och Onsala om inget annat kommer upp.
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av dizapear »

Jag vet inte riktigt vart i Onsala. Kan någon som vet vart det är möta upp mig så kan vi kanske åka tillsammans i våra kojor?
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av Manne »

Nu kan jag inte denna helgen, är i Halmstad då. Kojan rullar ju inte heller så det hade blivit Vespan i så fall. En bra plats att mötas upp oavsett vilket håll man kommer ifrån är ju kiosken vid Vallda trekant på väg 158. Ganska fin liten väg ned till Gottskär därifrån.

http://maps.google.se/maps?hl=sv&source ... e&resnum=1

/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av dizapear »

Det låter ju bra. Kan inte dom som är sugna på, samt har tid, träffas där ca kl 14?
Just kommit hem från London och Paris nu. Måste säga att jag är lite förvånad över att se så många kojor i Paris. Såg knappt någon under Londonvistelsen. Förutom på Minispares i Potters Bar...
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
cca112
Inlägg: 40
Blev medlem: 21 juli 2009 kl. 20:09

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av cca112 »

Tjena!

Vilken kul träff vi hade. Synd bara att min lilla gula vägrade starta (e hon månne blyg?). När jag kom hem var det bara att vrida på nyckeln så gick hon som en dröm. De nya UNI-filterinsatserna från Harley Parkinson gör under. Hon går mycket bättre nu, men jag vill samtidigt passa på att sträcka ut ett varningens finger: använd inte rakblad vid filterinsatskapningen för då kan det lätt bli att man kapar sig i fingret. Det hände i alla fall mig... Nästa träff, nästa helg eller?

Vänligen
Fredrik
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av dizapear »

Om det er bra väder så kan vi ju kanske grilla hos mig efter en liten runda? Vi har stor trägård här med grillplats, stort bord och stolar :)
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
cca112
Inlägg: 40
Blev medlem: 21 juli 2009 kl. 20:09

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av cca112 »

Grilla är väl aldrig fel. Det märkliga är att min tjej tyckte vi skulle träffas hos oss och grilla någon gång (undrar om hon fått tillfällig kortslutning, solsting eller vad för något. Igår föreslog hon helt apropå att vi skulle åka Hundkoja och handla. Börjar allvarligt tro att en skruv har lossnat, eller är det bara att njuta?). Vi bor i Bräcke Egnahem, de så kallade Sockerlådorna vid första avfarten efter Älvsborgsbron på Hisingen. Men eftersom du var först så tar vi första grillningen hemma hos dig efter en liten trevlig kojetur. Det låter kanon. Hoppas bara att min bil fortsätter vara på sitt soliga starthumör. Ska nog ut och köra ett varv nu (min motivation för att jobba är nära nog på nollpunkten ändå och tjänstemännen som jag vill intervjua ringer ändå inte tillbaka), solen skiner ju!

Vänligen
Fredrik den late vars bil kan kollas in på
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... kebild.jpg
lennie
Inlägg: 194
Blev medlem: 29 augusti 2006 kl. 18:20
Ort: Kiruna

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av lennie »

Kul att vi fick ihop en träff iaf, nästa gång kanske fler kojor... Få se när min är igång igen
Vi fick åka släpvagn idag, Bränslepumpen vill inte gå som den ska. Svårt att felsöka när jag är färgblind, tjejen är måttligt road av att stå i garaget och berätta vilka kablar som är vilka. men termostathuset sitter! göteborgs skrvcenter hade passande skruvar.
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av dizapear »

Va roligt att det funkade för dig med gbg skruvcenter :D Tråkigt dock med bränslepumpen :(
Hoppas den kan funka till helgen så vi kan träffas lite fler kojor?
Monterade snabbfästen för grillen idag samt "GB-badge" på bakluckan. Blev skitsnyggt!
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
lennie
Inlägg: 194
Blev medlem: 29 augusti 2006 kl. 18:20
Ort: Kiruna

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av lennie »

Nu är jag på vägarna igen, hade eldat upp kabeln mellan säkringen och "vältabilen bryraren" och ljusknappen.
Men till helgen ska jag upp till kiruna tyvärr.
Mvh Lennie
cca112
Inlägg: 40
Blev medlem: 21 juli 2009 kl. 20:09

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av cca112 »

Härligt att du är på banan igen. Min lilla gula går ännu som ett skållat troll. I går när jag körde hem från Tuve mötte jag en liten läcker öppen sportbil som gjorde tummen upp åtföljd av en röd PV i nyskick. Jag var nästan hemma men vände vid Kyrkbytorget och körde efter. De körde inte fort och min bil går urdåligt på låga varv. Men jag förföljde dem tillbaka till Tuve, via Sankt Jörgen och ända till Lillhagen där de svängde av vid ett vilaområde och parkerade. Jag sköt upp rutan och frågae vad det var för bil (vid det laget höll jag på att spricka av nyfikenhet). Det var en Morris från 1936. Tack och hej sade jag och rullade vidare (de trodde nog att jag var nyss utsläppt från Lillhagen eller nåt...). I dag på väg till Tuve tänkte jag tanka lite Shell V-power. Men på Shell i Tuve kunde man inte tanka. F-n vad snopet. De har haft någon bensinläcka så det gräver upp hela stationen. Hoppas bara soppan räcker över bron i morgon så man kan få lite Ferraribensin. Brrrrrm. Synd att du ska till Kiruna Lennie. Hade varit kul att träffas med de riktiga (nåja) bilarna den här gången och inte bara sparka däck på Kristians.

Vänligen
Fredrik
cca112
Inlägg: 40
Blev medlem: 21 juli 2009 kl. 20:09

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av cca112 »

Hej och hallå!

Det ser ut att bli strålande solsken i helgen. Så visserligen lite sent men ändå: vad sägs om en liten Hundkojeträff i solen? Man får ju passa på medans solen lyser i nacken, det är nedförsbacke, medvind och bilen trots allt startar... Någon som känner för att haka på?

Vänligen
Fredrik 8)
Användarens profilbild
minicab
Inlägg: 285
Blev medlem: 18 april 2005 kl. 23:42
Ort: Kinnared
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av minicab »

Bra ide.
Jag kan hänga på. Om vi kan bestämma tid o plats ?
Koje hälsningar
// Anders

Hemsida: "http://goto.glocalnet.net/miniwebgarage/"
Sysselsättning: Egen företagare,Datatekniker, Import Minidelar.
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg?

Inlägg av dizapear »

Jag är med! Fick ju inte smaka hallnotårtan förra gången. "Frugan" är inte helt frisk men jag funderar på om jag skall ta med mig henne. Kanske vi kan ta med oss den andra(inte nödvendigvis den bättre hälften) om dom vill?

Vallda trekant och utgå därifrån? Måste dock tvätta bilen först. Den ser för jäklig ut. Stå under ett trä som spottar svart gegga på den :( Vill byta parkeringsplats...

Fredrik: Jag har för mig att det går en annan väg än E6 till Vallda trekant. Kanske ta den med?
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Skriv svar