Hur tar man lättast bort instrumentbrädan?!

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Hur tar man lättast bort instrumentbrädan?!

Inlägg av John Doe »

Tjaa!

Det går fort framåt med kojan och nu har jag kommit till stadiet då absolut INGET står i varken Haynes eller verkstadshandboken =/ Och det är hur man tar bort den svarta inredningen som sitter på instrumentbrädan?

Vill ogärna dra sönder den, men egentligen känns det som skitsamma eftersom den redan är trasig... men skulle ju ändå vara skoj att ha kvar den någorlunda hel bortsett från borrhål från tidigare ägare och jag som lyckades gå lös med rondellen under den :roll:
Användarens profilbild
jonas
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 23:36
Ort: Södertälje

Re: Hur tar man lättast bort instrumentbrädan?!

Inlägg av jonas »

Det svarta på i-brädan sitter med clips som sitter i den kromade listen på ovansidan och sen tror jag att den bara är limmad på undersidan
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Hur tar man lättast bort instrumentbrädan?!

Inlägg av John Doe »

Får ta och titta på det imorgon då =)
Vet du hur panelen sitter då? Den man reglerar ljus och värmen?! Försökte känna efter på baksidan men hittade absolut NOLL =/
lennie
Inlägg: 194
Blev medlem: 29 augusti 2006 kl. 18:20
Ort: Kiruna

Re: Hur tar man lättast bort instrumentbrädan?!

Inlägg av lennie »

den sitter med 2 ca 10mm muttrar på baksidan, precis så man kan känna med fingrarna men inga problem med hylsa och förlängare.
Användarens profilbild
jonas
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 23:36
Ort: Södertälje

Re: Hur tar man lättast bort instrumentbrädan?!

Inlägg av jonas »

Plocka bort elkontakter. När det är gjort sitter värme o choke kvar och dom sitter med mutter från baksidan, gissar på att det är 7/16(typ 11 mm), det är trots allt en engelsk bil. Försök ta dom med en öppen nyckel, så kan du bara dra ut vire och hölje. Lyckas du inte med det så drar du ut vajrarna för att komma åt med hylsa inifrån.
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Hur tar man lättast bort instrumentbrädan?!

Inlägg av John Doe »

Bättre sent än aldrig, men har fått bort dem nu!
Någon som vet om dessa hållare går att beställa nya (som gör så att skiten sitter fast)
Annars så bygger jag in choke och värme i panelen ^^
Skriv svar