Sida 1 av 1

hur många olika modeller finns det igentligen!?

Postat: 6 maj 2009 kl. 21:14
av Buffon_Mk3
jag har en rod låda. växel mekanismen är med länkar som sagt.
mk3 växelspak passar som sagt inte, eftersom in fästningar och allt är fel.
var på skroten idag och köpte en växel spak ifrån en koja med rod typ låda.

men den var för lång? :shock:
jag gissar att man monterar växelspaken följande.
man lossar lådans botten som växelspaken går ner i.
man tar bort lås ringen under den lilla kulan och trär av kulan.
man sticker ner växel spaken.
och sedan monterar tillbaka kulan.
och på med locket.
klart?

men de ville sig inte för växelspaken är för lång?
och jag har inte vänt växel staget ett halvt varv fel.
har jag fel växel spak eller har jag bara tummen mitt i handen? :cry:

Bild


och stiftet sitter rätt i spåret på övre ringen

Bild


några tipps? :?
som sagt är det inte original motor och vxl-låda

mvh Gustav

Re: hur många olika modeller finns det igentligen!?

Postat: 6 maj 2009 kl. 21:44
av Buffon_Mk3
jag har löst det!

Det är visst en quick chift spak, och då måste man ochså ha en "hylsa" för att få spaken högre upp.
Svarta prylen på bilden

Bild

om någon råkar ha en sådan hylsa. eller en komplett växelspak så säg gärna till, annars får jag beställa en :lol:

Re: hur många olika modeller finns det igentligen!?

Postat: 7 maj 2009 kl. 20:42
av Snailspeed
Prata med skroten. Spaken är ju värdelös utan distansen så den måste ju ingå.

Re: hur många olika modeller finns det igentligen!?

Postat: 24 maj 2009 kl. 00:14
av Buffon_Mk3
Snailspeed skrev:Prata med skroten. Spaken är ju värdelös utan distansen så den måste ju ingå.

Japp, gjorde det också. de hade ingen aning om vart de hade tagit vägen och erbjöd pengarna tillbaka. :?
nåja, köppte en begagnad växelspak ifrån en kille ifrån Floby. kapa om den och fixa till den. funkar perfekt nu :D