Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Kommande träffar och eftersnack
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Inlägg av minitokig »

oj oj...
ännu en runda i garaget alltså?!

tur att du har en pickis som du kan köra med under tiden...

:D
Användarens profilbild
_clubman_
Inlägg: 332
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 22:47
Ort: Pettbol

Re: Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Inlägg av _clubman_ »

synd bara att bilprovning sällan jobbar övertid för å kolla på kojor...
det som e jävligt trassligt just nu e att bruksjeepen ska besiktas denna månad.... ingen tid...
opeln ska besiktas på onsdag i vallentuna... om jag får ihop den! summan av detta är... det får vi se! :D
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Inlägg av minitokig »

låter lite halvtrassligt...
nästan som du har träffat mig för mycket och min obefintliga organisering har smittat av sig och helt plötsligt står man där, månaden är slut och med den besiktningstiden...

har du provat tricket att kolla tider samma dag, det kan ju komma in avbokningar..?

annars får du köra "på väg till besiktning"...

8)
Användarens profilbild
_clubman_
Inlägg: 332
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 22:47
Ort: Pettbol

Re: Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Inlägg av _clubman_ »

nu är status så här... undre axeln på bärarm hade lossnat! trodde glad i hågen att det va det enda och hoppade in på en provtur.. hann ca 7 meter bakåt så slog ratt mot ändläge trots man höll i ratt normalt... hann inte hålla mot.. sen när man komme ut på väg så beter den sig som så att vid gas så rycker den till i ratt... lika vid broms....

opelbesikning e avbokad! vid provstart idag så pumpades 4.5 liter olja in i kylsystem på 10 sekunder... :shock: och vatten bland kamaxlar å skit! :evil: så imorrn blir det till å mecka jepp känns det som å jaga återbud för fulla muggar.. mellan kojamecket!
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

menhallååå!!!!

Inlägg av minijanne »

:!: :!: :!:

Det är ju Taxinge Cruising samma dag!!! :x Vem har planerat det här?! :roll:
http://www.minisevenclub.com/joomla/index.php?view=details&id=5%3ATaxinge&option=com_eventlist&Itemid=7

Kakor eller koner :|
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Inlägg av bulten08 »

är det någon som ska dit? undrar om får ta med banbilen dit och köra med den??
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Inlägg av minijanne »

Kolla tråden på deras hemsida http://www.miniclub.se/showthread.php?t=6901- dom verkar rätt seriösa. Jag faller nog för sötsakerna och åker till Taxinge istället :wink: . Konbana nästa år, har lite strul med växlarna på Sporty så jag cruisar istället.
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Inlägg av Litenmentuff »

står i valet å kvalet min kojja går bra ibland och JÄTTE dåligt ibland. vet inte varför bytt allt i tändningsväg nu men det har inte blivit nån skillnad. mixtrat med fögasare inställningar fram och tillbaka men inte blivit direkt klokare av det.

när det funkar som den ska brummar den på och toppar mätaren ut. sen helt plötsligt kan det få för sig att blöddra och hacka och rycka och få typ topphastighet på 60-70km/h så vet inte om man vågar åka 10mil till lunda för å köra konbana känns sådär :evil:

va rackarns sugen på att åka men vi får se om jag lyckas på stil på det. runt sthlm känns inte lika läskigt då kan man alltid ringa en kompis som släpar hem en :)
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Inlägg av minijanne »

frugan min tar vår santa fe till taxinge - grabben får inte åka koja ännu - så om din rasar kan vi alltid släpa hem den med den.
Senast redigerad av minijanne den 12 juni 2009 kl. 13:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Inlägg av MinMorris »

Litenmentuff skrev:står i valet å kvalet min kojja går bra ibland och JÄTTE dåligt ibland. vet inte varför bytt allt i tändningsväg nu men det har inte blivit nån skillnad. mixtrat med fögasare inställningar fram och tillbaka men inte blivit direkt klokare av det.

när det funkar som den ska brummar den på och toppar mätaren ut. sen helt plötsligt kan det få för sig att blöddra och hacka och rycka och få typ topphastighet på 60-70km/h så vet inte om man vågar åka 10mil till lunda för å köra konbana känns sådär :evil:

va rackarns sugen på att åka men vi får se om jag lyckas på stil på det. runt sthlm känns inte lika läskigt då kan man alltid ringa en kompis som släpar hem en :)
Blir det värre när den blir varm? Högre varv? problem med bränsletillförsel? kollat filtret?
Tyvärr kan jag inte komma på konbana då det ligger alldeles för långt iväg, vågar man verkligen köra bilen fortfare än 80-90 när man ska längre sträckor?
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
RobertH
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 mars 2007 kl. 17:30
Ort: Spånga
Kontakt:

Re: Konbana med New MINI Club Sweden 13/6

Inlägg av RobertH »

Lite sent ute kanske, men här kommer lite info:

• Grill kommer att finnas på plats

• Vi samlas på banan runt 09,30-09,45. Om ni vill åka med i karavanen med resten av gänget från Stockholm så samlas de 08,30 utanför Mini i Solna. Undertecknad kommer att vara ute tidigare för konläggning etc.

• Ert pris är som sagt 250kr.

• Om ni ska titta men inte köra så är det helt okej, men parkera i det anvisade området till höger direkt efter bommen.

• Fråga efter RobertH eller leta efter en blå Cooper S med regplåt MANIA så hittar ni mig.

• Mitt telefonnummer är: 070-446 60 50

Hoppas vi ses i morgon!
Skriv svar