Mattor

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Mattor

Inlägg av Adjuun »

Hade tänkt byta ut mattorna i bilen imorgon.. hade tänkt köpa högtalarmatta och klippa till i samma form som det gamla.. någon som vet nått bättre än högtalarmatta eftersom det är ganska tunt.. får se om jag hittar nånting som är värt att köpa imorgon..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Biltema´s högtalarmatta är ganska tunn den, men om man köper lite kvalite på typ DLS då får man hyfsat tjock matta.... fast jag tycker de är ganska tunnt ändå :?
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Okej jag ska fara förbi på PS billjud och kolla om dom har något spännande annars får man väll köpa på MDS
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Inlägg av Ola »

Varför krångla till det ?. Bodin har kanon fina mattor, som passar perfekt och kostar under 1500 spänn. Och alla matt bitar ingår och nån typ av ljud isolering,bara skruva bort stolar och bälte och smäcka dit.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Användarens profilbild
Larsa
Inlägg: 68
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 21:24
Ort: Umeå

Inlägg av Larsa »

Behöver du mattor så kan mattfirmorna ta hem den matta som behövs.

kostnaden är ca 500 spänn.



Jag har mallar efter Newton mattor som du kan få låna om du vill.

Sen är det bara att klippa..

Man kan lämna bort mattorna för att få dem kantsydda om man önskar det.



Mvh



Lars



Du kan ringa mig på 070-348 02 98 om du är intresserad
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jag har köpt matta nu och ljudisolering som jag ska lägga dit ikväll.. jag kommer att ta lite bilder och lägga upp det på en hemsida så nu får se hur det blir.. om det blir tillräckligt bra för att jag ska våga visa :D
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
jeppman88
Inlägg: 39
Blev medlem: 19 mars 2005 kl. 00:07
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av jeppman88 »

Jag köpte bagagelucka-matta på biltema och skar till, det vart riktigt jävla bra, det var som ett lager plast i botten med piggar så att det inte glider omkring.. riktigt bra, och billigt!!
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jag har fixat till det nu och har lagt upp alla bilder på en sida..

http://adjuun.webhop.net/austin/ blev nöjd förutom med runt växelspaken där det inte är rikigt bra.. men har mer matta så jag kan byta ut det om jag vill göra det senare men orkade inte ikväll..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
palman

Inlägg av palman »

la du sån skum gummi ljudisolering på golvet???!!!!
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Inlägg av Ola »

Är det en skumgummi matta så behöver du inga hilows, för när det har sugit i sig lite vatten som kommer fram lite varstans kommer mattan bli riktig tung. :-). rostar fin fint under oxså. :-)
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo jag la lite skumgummi i golvet.. blir att byta ut det senare mot något bättre.. men det blir då jag lackar om bilen.. så det får duga än så länge det blir ju mjukt och skönt iallafall :)
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
palman

Inlägg av palman »

jo det får du nock göra om du inte vill ha rost som bara den..jag la några svarta tunga saker som ljudisolering...nån asfalts histroia lr vad det nu är...
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo.. det jag hade tänkt göra sen är att beställa db axe från backes ljudbygg.. http://www.backesljudbygg.se/udda/dbaxe.htm och då så kan man ju göra det riktigt bra och fylla hela kojan med det.. men just nu så är det inte så noga.. har funderat på att kanske lacka om den under vintern eller nått år och då ska man ju vara nogrann.. men just nu vill jag bara köra den..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Kkarin

Inlägg av Kkarin »

I somras hjälpte jag till att lägga in ljudisolering i form av asfaltsmatta (från Mekonomen) i en bubbla -71 och det blev _riktigt_ bra. Bara att skära till och värma med varmluftspistol, så anpassade den sig till underlaget perfekt. Värmde extra vid skarvarna och drog med tummen, så att skarven blev tät.



Sedan hade vi Biltemas högtalarmatta på (som var tjockare än vad jag trott den skulle vara) som vi fäste med spraylim, också från Biltema.



Det var lite pyssel och ganska obekvämt arbete men attans vad bra det blev!
Skriv svar