Clubman till rundnos

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
NiklasBernstein
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 mars 2009 kl. 23:17

Clubman till rundnos

Inlägg av NiklasBernstein »

Tjena, jag är grymt sugen op att bygga om min clubman till en rundnos flipfront. Är det någon som redan gjort liknande ingrepp med lite tipps kanske? Hur mycket kan man förvänta sig att det skulle kosta?
Tack på förhand
MVH
Niklas
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Clubman till rundnos

Inlägg av MinMorris »

Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
NiklasBernstein
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 mars 2009 kl. 23:17

Re: Clubman till rundnos

Inlägg av NiklasBernstein »

Jo tack, jag har redan läst om det moraliska dilemmat men jag undrade om lite mer tipps från någon som gjort ingreppet. Står inget om pris osv.
Tack igen
MVH
Niklas

Ps. Jag kommer att behålla min gamla front och ha 2st. Vill gärna ha en vanlig mini också bara men jag tror att det här e det billigaste sättet. Gillar fortfarande min clubman också..
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Clubman till rundnos

Inlägg av minijanne »

ABSmotorsport http://www.absmotorsport.net/mini-panels-p-5028.html tar typ £100 för en flipfront, plus £135 i frakt=2800SEK sen ska du passa in den, stoppa in lysen å blinkers, å kofångare och hela det paketet, en grill vill du väl ha åxå - å allt det där...åsså ska den ju målas... Kan nog springa iväg... 5-6-7000 skulle jag inte bli förvånad om du kommer upp till första helgen, beroende på ambitionsnivå och egen insats.
Sen vet jag inte, men det låter ju rätt omständigt att byta mellan en rundnos flip och en "vanlig" clubbefront, nog inget man gör för att åka till folkparken på fredag :?

...och sen är det ju som sagt det moraliska, men det vet du ju redan :wink:
Skriv svar