Nu händer det grejer!

Visa upp din bil och läs om andras projekt
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Nu händer det grejer!

Inlägg av dizapear »

Hej alla!

Nu har det hänt grejer. Kojan är snart klar för nya mattor och inte mycket kvarstår på mitt examensprojekt.
Kolla in min hemsida http://www.freewebs.com/dizapear och skriv gärna en kommentar!
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av Mazze »

Utan att jag egentligen kan något måste jag säga att det ser bra ut! :)

Får du pyssla med det här under skoltid?
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
1275GTclubman
Inlägg: 180
Blev medlem: 29 maj 2006 kl. 14:36
Ort: Båstad

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av 1275GTclubman »

härligt med en till som gorde sin bil som projektarbete i skolan :lol:
men vem stog för budgeten? jag hängde inte riktigt med där? skolan? du eller din bror?
super fin var den iaf! bra jobbat! ta gärna en titt på min gt finns bilder i tråden under denna!
hade mvh johan
Austin Mini 1275GT-1975

Alfa Romeo 156 sp3 2,5 v6 24V
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av dizapear »

Vva timmar" i verkstaden som sedan kan bytas mot ledig tid för annat. Så all den tid jag lägger på bilen skriver jag upp. Sen kan jag ta en välförtjänt vecka ledigt sen :D

När det gäller det ekonomiska, så är det brorsan som betalar allt. Det är det han vill, och det skadar inte att ha det så när man är studerande med CSN. Enda kravet han har är att han får se bilen när den är klar och att han får köra den en sväng.

Hoppas jag kan starta motorn denna veckan :) Har bara lite saker som skall redas ut innan jag är klar för det.
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
1275GTclubman
Inlägg: 180
Blev medlem: 29 maj 2006 kl. 14:36
Ort: Båstad

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av 1275GTclubman »

aha :D låter ju super då får vi hoppas att det går bra! lycka till.
Austin Mini 1275GT-1975

Alfa Romeo 156 sp3 2,5 v6 24V
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av minijanne »

Du tror inte att din bror vill sponsra fler projekt ? :lol:

Snyggerst kärra förresten! :D
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av dizapear »

Nu har vi haft en vecka ledigt i skolan. Och då måste man ju bara passa på att göra lite på kojan. I torsdags startade värstingen för första gången efter nerplockningen. Sen var det bara att börja på mattorna. La 4mm tjocka bitumenmattor i botten och sen åkte de fina nya röda mattorna från Newton Commercial på plats. Blev riktigt snyggt. Fick även MVG av lärarna på det jobbet. Justerade förgasarn occ tändningen i söndags.
Idag har vi haft maskinteknik. En heldag med verkstad. Vanligtvis får man inte hålla på med privata saker, men jag lyckades övertala lärarn om att det är nödvändigt för mig att lösa lite elproblem. Problemet var: inget halvljus, inga blinkers. Kort sagt: Vindrutetorkarna blinkar när jag tutar med växelspaken... Efter 8 timmar och i verkstan och 20 säkringar :shock: senare fungerade halvljuset, och blinkers fungerade. Fast den när jag blinkade vänster blinkar den även svagt på höger. Dags att leta jordfel. Hitta jordfelet vid vänster bakljus. Men nu är det fixat och allt är frid och fröjd. Bara ett relä till varningsblinkers kvar nu så fungerar all el. Köper det samtidigt som jag köper spolarvätskabehållare och bromsrör mellan kopplingens huvud- och slavcylinder.

PS! Sidan är uppdaterad nu med bilder från helgen :wink:
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av Mazze »

dizapear skrev:Kort sagt: Vindrutetorkarna blinkar när jag tutar med växelspaken...
*asg*

Jag ser att du fått bekanta dig med Lucas. :mrgreen:
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av dizapear »

Jajemän. Men det är ju lite roligt upp i all frustration med. När det funkar så funkar det ju bra. Fattar inter riktigt varför alla verkar så negativ till Lucas. Den enda i skolan som tycker det är bra med Lucas är skolans rektor som är Anglofil till upp över öronen.
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
Mini Maz
Inlägg: 316
Blev medlem: 7 februari 2007 kl. 17:56
Ort: Östersund

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av Mini Maz »

dizapear skrev:Jajemän. Men det är ju lite roligt upp i all frustration med. När det funkar så funkar det ju bra. Fattar inter riktigt varför alla verkar så negativ till Lucas. Den enda i skolan som tycker det är bra med Lucas är skolans rektor som är Anglofil till upp över öronen.
Dom som talar ont om lucas har oftas ingen egen erfarenhet om det. Mest är det bara fördommar!
Tycker att Lucas är mycket underskattat!
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av Manne »

Mini Maz skrev:
Dom som talar ont om lucas har oftas ingen egen erfarenhet om det. Mest är det bara fördommar!
Tycker att Lucas är mycket underskattat!
Ingen rök utan eld :)
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Nu händer det grejer!

Inlägg av dizapear »

Brände en kabel i går :( Skulle bygla över spänningsregulatorn till instrumenten. Plus på temp-mätarn hade kontakt med jord :oops: , men nu är det löst och allt är bra :P
Skall se om jag kan fixa med avgasvärden och ljusinställning i morgon!
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Skriv svar