maximal storlek?

Däck och fälgdiskussion
T_A_G
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 december 2008 kl. 11:32

maximal storlek?

Inlägg av T_A_G »

Jag ska kränga på en storlek större..
Men vad går på tro.. som maximalt..
Kan man få på 215/35 16" ???
Eller är de på tok för stort? :P

Jag är väldigt ny i eran värld, så ni får ha lite överseende.. :D
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: maximal storlek?

Inlägg av Hylsan »

allt är väl relativt, men jag har för mig att jag sett 17" på en med civic-motor i. Men det krävs ju väldigt stora modifikationer om du ska gå över 13". Även med 13" så får man modifiera en del.

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: maximal storlek?

Inlägg av Litenmentuff »

ställ en 16" fälg brevid kojjan fram med domkraft och justera upp kojjan så centrumet blir lika på båda fälgarna sen är det bara ta fram en spritpenna och markera var du ska börja kapa upp i skärmarna.. sen får du nog köpa spacers som är 2" eller så och längre mutterhållare ochh ett par riktigt feta skärmbreddare.. och sen är du nog faktiskt klar och din kojja kommer se ut som en monster truck .. :mrgreen:


edit: beror ju dock på vad för et du har på 16" arna också.. kanske inte behöver ha jätte feta spacers om det stämmer hyffsat.

eller så köper du lågprofildäck och gör som dessa killar 15" på en "omoddad" kojja (nyare mini's hade 13" fälgar tror jag)

http://www.minitrailers.com/15.htm

Bild

om det är snyggt :?: om du tycker det är snyggt så tycker jag du ska prova.. :mrgreen:
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
T_A_G
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 december 2008 kl. 11:32

Re: maximal storlek?

Inlägg av T_A_G »

Litenmentuff skrev:ställ en 16" fälg brevid kojjan fram med domkraft och justera upp kojjan så centrumet blir lika på båda fälgarna sen är det bara ta fram en spritpenna och markera var du ska börja kapa upp i skärmarna.. sen får du nog köpa spacers som är 2" eller så och längre mutterhållare ochh ett par riktigt feta skärmbreddare.. och sen är du nog faktiskt klar och din kojja kommer se ut som en monster truck .. :mrgreen:


edit: beror ju dock på vad för et du har på 16" arna också.. kanske inte behöver ha jätte feta spacers om det stämmer hyffsat.

eller så köper du lågprofildäck och gör som dessa killar 15" på en "omoddad" kojja (nyare mini's hade 13" fälgar tror jag)

http://www.minitrailers.com/15.htm




om det är snyggt :?: om du tycker det är snyggt så tycker jag du ska prova.. :mrgreen:

Ja då borde de väll gå med 14" och låg profil med sträck däck.. men vet bara inte vilken profil de blir då..
Hoppas ni förstår vad jag menar med sträckdäck..
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: maximal storlek?

Inlägg av Manne »

Blir liksom bara hjul om man går över 10-12 tum, kojan är ju inte så stor.
Smaken är som........

Ja, jag vet att jag är en konservativ nostalgiker / Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Skriv svar