classic del i forumet för mk1 o mk2

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
mini2fast4u
Inlägg: 373
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 08:31
Ort: Halmstad
Kontakt:

classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av mini2fast4u »

Kan vi inte ha en del i forumet för exempelvis classis minis som mk1 o mk2?
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av Manne »

Jag är på så klart då jag har en MKII men känns lite konstigt ändå.
Var går gränsen för Classic Mini egentligen? Det är ju helt klart subjektivt. Min egen gräns går ungefär vid insprutningsmodeller t.ex. Tror nog att du trampar på en del ömma tår tillhörande ägare av 70-tals bilar:)

Be careful out there../ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av John Doe »

Som sagt, det kan bli en del ömma tår gällande detta! Dels eftersom vi som äger & ägt äkta kojor inte räknar BMW till kojadelen...

Men det är så mycket just nu på gång på sidan och jag ska försöka hinna avklara allt som vi har planerat och självklart det ni medlemmar vill ha! Men gör även ett inlägg bland önskemål så =)
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av Manne »

Kirill skrev:Som sagt, det kan bli en del ömma tår gällande detta! Dels eftersom vi som äger & ägt äkta kojor inte räknar BMW till kojadelen...

Men det är så mycket just nu på gång på sidan och jag ska försöka hinna avklara allt som vi har planerat och självklart det ni medlemmar vill ha! Men gör även ett inlägg bland önskemål så =)
När blir det ny koja för dig då Kirill?
Ps.kan du inte byta din profilbild? Svårt att ta dig på allvar..
/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
minimini
Inlägg: 832
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av minimini »

classic mini har utanpåliggande gångjärn på dörrarna :D
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av Manne »

minimini skrev:classic mini har utanpåliggande gångjärn på dörrarna :D
Säger vem?
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av crowan »

Vad skulle man diskutera i den tråden? Kanske man kan lägga upp en tråd som är något om helt original bilar eller bilar med helt känd historia eller liknande?
clubman 1330
Användarens profilbild
Snailspeed
Inlägg: 321
Blev medlem: 4 juli 2005 kl. 22:05
Ort: Borås

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av Snailspeed »

För mig är classic mini upp till årsmodell -00, allt därefter är new mini. En uppdelning i mk I, mkII och så vidare skulle jag föredra, men att kalla de ovan nämda för classic och de övriga för något annat tror jag kan bli ytterst förvirrande då till exempel Minispares har just den indelning jag förespråkar. Jag vet i och för sig inte hur övriga minispecialister har gjort.
/Oscar Kärrqvist

BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
Användarens profilbild
Mimmi
Inlägg: 38
Blev medlem: 23 maj 2007 kl. 14:50
Ort: Tyresö

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av Mimmi »

Då har jag en nästanclassic då, en 1970a BMC Mini 1000. Fast den är, så långt det är möjligt, original. Med bussratt, utan radio, med originalfälgar och stänklappar bak som det står BMC på. Med originalsäten och otrimmad motor mm. Fast jag har hängivit mig till en synd; Jag har klämt dit ögonlock under strålkastarringarna, för att det ser charmigt ut. :oops:

Så finns det andra Minisar, med utanpåliggande gångjärn, som är uppskrämda till oanade hästkrafter med swiftmotorer eller med trimkit, planade toppar och annat, med extra instrument som varvmätare, med stereoanläggningar, breda titanfälgar, hi-los, angeleyes, burar, sportstolar, kromade handtag på insidan, feta avgasrör, flippfront, handskfack med lucka osv. (Jag kan fortsätta hur länge som helst... :twisted: ). Är dom mer classic för att dom har utanpåliggande gångjärn och är ursprungligen tillverkade innan 1970? Det var nämligen 1970 som de utanpåliggande gångjärnen försvann.

Missförstå mig nu rätt. Jag har inget emot dom pimpade, upphottade kojorna. Jag äger inte en själv bara. Och skulle jag ha en Mini som någon redan hade pillat runt i så att den inte var original, så skulle jag också hänge mig åt frossande i "pimpning-av-bil" om jag bara hade plats, tid och framför allt kunskap. Jag dreglade kraftigt över den kortade 2-sitsiga, giftgröna med kraftigt modifierad motor med bl a insprutning från Motala som var med på Gotland. (Vill fortfarande köpa den :wink: )

Men man skulle kunna ha en del för oss som vill prata originaldelar och hur man kan putsa upp en gammal sliten bakelitratt. En del för dom som bygger så oljan stänker och svetslopporna ryker. Kanske en del för dom som nästan bara kör race med sina kojor och därför sysslar med strippning och burmontering och gummibitande. Sedan så finns ju allt som vi har nu där det mesta är bra för oss allihopa.
:mrgreen:

//Camilla
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av John Doe »

Manne skrev: Ps.kan du inte byta din profilbild? Svårt att ta dig på allvar..
/ m
Ledsen Manne, men just nu så var det den enda avatar jag hade tillgänglig och denna har jag även på forumet där jag har översatt i snart 2 års tid :) Kommer behålla denna tills vi har ändrat så att vi kan använda större avatarer :mrgreen:
Användarens profilbild
mini2fast4u
Inlägg: 373
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 08:31
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av mini2fast4u »

men herregud! Alla som håller på med minis vet ju att alla som tillhör kategorin Classic har ju skjutrutor!!!! 8)
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av Manne »

Tydligen inte alla på detta forum i alla fall....
/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Användarens profilbild
Snailspeed
Inlägg: 321
Blev medlem: 4 juli 2005 kl. 22:05
Ort: Borås

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av Snailspeed »

Och inte Mini Spares Centre heller...
/Oscar Kärrqvist

BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av crowan »

Jag tycker att det hela tenderar i att bli pajkastning. Känns som att vi lägger ner diskussionen om det inte kan komma fram vettiga argument varför vi ska ha en "classic" (MK1 och MK2) del.
clubman 1330
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: classic del i forumet för mk1 o mk2

Inlägg av Manne »

crowan skrev:Jag tycker att det hela tenderar i att bli pajkastning. Känns som att vi lägger ner diskussionen om det inte kan komma fram vettiga argument varför vi ska ha en "classic" (MK1 och MK2) del.
Instämmer, annars har vi snart önskemål om Mini Swift-del, insprutare mm.
/ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Skriv svar