Skärmbreddare?

Däck och fälgdiskussion
Goopher

Skärmbreddare?

Inlägg av Goopher »

Tjenna.

Jag har gått och lusläst mina Mini-tidningar hemma nu i ett par dagar.

Och har nu hittat ett par breddare som jag fallit för. Dom kallas för "Wood & Pickett".(Tror dom kallas för det.) De jag föll mest för med dom är att dom går ner och slutar nedanför kofångaren fram. Finns bland annat med på "Supervan" i MiniWorld November 2002



Och nu undrar jag lite med dom.

Hur mycket breddar dom utåt?

Hur breda däck kan man klämma dit med dessa på? Skulle 14" x 5,5" vara möjligt? Om man hittar däck med riktigt låg profil.

Hur fäster man dom på kojan? Skruvas dom fast inifrån eller underifrån?

Behöver man kapa bort någon plåt för att få dit dom?



Är det någon som kan hjälpa mig med dessa frågor så skulle jag bli uppriktigt tacksam.

Är så fruktansvärt kass på engelska så jag förstår inte vad deras förklaringar i tidningar och sånt betyder.



Mvh. Gustav
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

dom skruvas utifrån,enda breddarna som skruvas inifrån är sportpack tror jag,finns breddare i olika storlekar och bredder,jag har works grp5 dom breddar ca 7-8cm fram och lite mindre bak,dom skruvas utifrån,ska du ha sånna stora hjul så måste du kapa ur skärmarna fram annars så kan du inte svänga,,samma gäller om du monterar breda fälgar av annan storlek också,gäller alla äldre kojjor,hur det är med nyare kan jag inte svara på,men i mitt tycke så är och ska kojjor inte ha större fälgar än 10" men man gör som man själv vill,14" hjul på en gammal kojja är säkert tufft men inte praktiskt med tanke på fjädringsvägm,m
Senast redigerad av pickupkalle den 20 maj 2005 kl. 22:57, redigerad totalt 1 gånger.
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Inlägg av Mazze »

Wood & Pickett's sida med skärmbreddare:



http://www.woodandpickett.com/departmen ... N=82472417
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Skriv svar