överslag o skumt hc värde

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
purjo76

överslag o skumt hc värde

Inlägg av purjo76 »

hej! har en cooper 98a som har DIS tändfördelaren och min fråga är om nån vet ifall dom brukar gå sönder för att har man bilen igång så går den ojämt o skakar lite och tar man bort en tändkabel i tagen så får man bra gnista på 2st men 2 är det JÄÄÄTTE gnistor på och bilen har tok högt hc värde men super bra co värde och ny lambda...

så jag undrar om det är vanligt om DIS går sönder?

tacksam för svar mvh jocke
purjo76

Re: överslag o skumt hc värde

Inlägg av purjo76 »

är det ingen som känner igen det här felet??? el om nån vet om domn brkar gå sönder?

lånade en kompis fördelare samt hans tändkablar o testade med men jag kan inte känna nåt direkt resultat
Jörgen cooper
Inlägg: 13
Blev medlem: 20 november 2004 kl. 18:05
Ort: Linköping

Re: överslag o skumt hc värde

Inlägg av Jörgen cooper »

purjo76 skrev:är det ingen som känner igen det här felet??? el om nån vet om domn brkar gå sönder?

lånade en kompis fördelare samt hans tändkablar o testade med men jag kan inte känna nåt direkt resultat
Ja dom går sönder på grund av att lucas tänd kabel spriker och å går tänd spolen sönder lättas är köpa en opel spole och tändkabel till golf det går okså kasta om efter spolen skickar ut på två gnista men tänder på den som går upp . Jag har gjort så opel spolen är billigare och pvl tänd kabel är bra kvalite
Skriv svar